Lissi♥♥♥♥ Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Etter 6 mnd pumping orker jeg ikke mer, og leverer pumpa inn til uka. Fikk aldri til ammingen denne gangen, og siden han nesten ikke vil drikke melk fra flaska heller ser jeg ikke noe poeng i å fortsette denne pumpingen. Har pumpa meg gradvis ned. Siden det er siste barnet er det jo også siste melkedråpe fra meg. Ganske rart og vemodig, men antakelig litt deilig bare jeg får dette litt på avstand. Heldige er dere som får til ammingen! Det har bare delvis lykkes meg å amme mine barn i kort tid før de har begynt å "streike". Klarte aldri helt å knekke denne ammekoden jeg, uansett hvor mye jeg prøvde med mine 4 babyer..
Marin* Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Syns du har vært kjempeflink jeg =) Du har gjort det du kunne, mer er det jo ikke å gjøre! Mme er bra nok det!
knerten09+ knerteline11 Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Du kan være stolt!!!! Det å holde ut 6 mnd med pumping er ikke en selvfølge. Bra jobba, klem og klapp på skulderen.
Mamma´n til lillemor Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Ja, synes du skal være stolt. Det er noen som desverre aldri får gitt morsmelk til sine. Og selv om du nå ikke har ammet, så har den lille fått en god dose mm de viktigste mnd. Bra jobba!
Cruella De Vil Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Hei, jeg synes du har gjort en kjempejobb med 6 mndr pumping med alle problemene du har hatt med å få barnet til å spise - tror ikke det er mange som har lagt så mye arbeid i dette som deg! Så legg bort pumpen med den beste samvittighet og gled deg til å slippe å pumpe og vaske og sterilisere utstyret flere ganger per dag...
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Jeg og synes du er kjempeflink! Jeg mistet melken helt når sønnen min var tre mnd, så jeg holdt ikke ut i nærheten så lenge som deg. Det er litt vemodig at man ikke får gitt morsmelk, men du har gjort ditt aller beste! Du skal ikke ha dårlig samvittighet!
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2009 Tusen takk for alle godordene - dere er så søte jenter;o) Gjør det hele litt enklere å akseptere at vi var komt til endepunktet nå! Jeg har 40 medelaposer med nefryst mm, så bare han vil ha den kan han få en flaske mm frem til han er 7,5 mnd i midten av januar. Heldigvis har han greid overgangen til grøt veldig fint, men jeg må nok jobbe mer med middagstreningen for en "søthungrig baby".
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Wow- det er jo kjempebra!!! Godt jobba!!
Lilletrille med to jenter Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Må si jeg er kjempe imponert, det krever mye å pumpe over så lang tid!!! Bra jobba!!
Lilletrille med to jenter Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 .. og tre av med god samvittighet!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Oi, så flink du har vært! Vesla er snart 3 måneder og jeg skal levere inn pumpe før vi drar på juleferie. Men har en enkel jeg skal ta med meg så skal se om jeg får pumpe 1 eller 2 ganger om dagen med den. Men spørs om ikke produksjonens stopper helt opp da?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2009 Det er så rart, jeg sitter her med litt ømme pupper som ikke er heelt skinnfiller enda. Og så tenker jeg at jeg burde holdt ut litt til, fordi jeg faktisk pumpet meg i 10 mnd med nestyngste. Men han tok pupp 2-3 ganger hver natt til han var 8 mnd, og da var det enklere og mer motiverende å holde ut. Lille Alexander bare biter med sine to kvasse tenner i puppen hvis jeg prøver å by han, så det løpet er definetivt kjørt. Får prøve å glede meg over det jeg fikk prestert, og ikke være lei for at jeg må gi meg nå..men det er litt sårt å gi seg når man ønsket å amme minst et år..
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 6. desember 2009 Det som skjer hvis du pumper 1-2 ganger til dagen er at mengden nedjusteres deretter. Noen har da kanskje 2x2 dl, andre (som meg) får bare 2x0,6 dl, og da føles det ikke som noe vits å fortsette lenger. Du har vært flink du og;)
blomstre Skrevet 7. desember 2009 #14 Skrevet 7. desember 2009 Hei Lissi! Husker jeg gav deg litt oppmuntring tidligere. Nå kommer applausen! Det er bare å danse hele veien til butikken når du leverer pumpa og feire med et glass vin etterpå ;-) Jeg kan love deg at du ikke kommer til å savne den, men at det er litt vemodig når det er siste gang skjønner jeg. Jeg kan inbille meg at jeg kjenner litt stikking i brystet selv om det er 5 mnd siden jeg pakket vekk pumpa... God jul mamma-eks-mø! :-)
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 7. desember 2009 Takk for koselige ord blomstre:o) Ja, jeg holdt på å gi opp pumpingen for 2 mnd siden. Så reduserte jeg litt på antall pumpinger til 4 ganger, siden 3 ganger i døgnet. Derved holdt jeg ut et par mnd til. Men så har jeg ikke mer Afipran medisin igjen, og da falt brått produksjonen ytterligere 2 dl i døgnet. Har gått noen runder med meg selv fordi jeg antakelig kunne pumpet meg opp igjen, men innser at resten av familien også fortjener en fokusert og opplagt mamma, og ikke en mamma som bruker halve jula til mm pumping.. Gutten har fått mm i overgangen til fast føde, og tåler nå både grøt, frukt (og litt yoghurt hysj, hysj - bare fordi han drikker lite melk), vann og ørlite middag godt. Så visst vi får "svinevaksinert" han på fredag tror jeg at skuldrene kan senkes og kanskje mammalivet nytes litt mer. Vin har jeg ikke smakt (mer en en liten munnfull) siden august 2008. Vi er så å si blitt avholdsmennesker begge to fordi de to minste våkner og vil opp i 5-5.30 tiden. Da gjelds det å være uthvilt og klar i hodet gitt! Stakkars mannen min legger seg mellom 20:30-21:00 hver kveld (hvis han ikke sovner på benken enda tidligere), fordi han står tidlig opp med de to minste røverne! Hva skulle jeg gjort uten ham! Og han hatet pumpinga, så sikkert beste julepresangen han kan få å bli kvitt den lyden. En riktig god tidlig-jul til deg også blomstre;-))
Nemlig Skrevet 8. desember 2009 #17 Skrevet 8. desember 2009 Huff ja, den ammingen. Så enkelt og så vanskelig som jeg leste her ett sted. Synes det er så godt sagt. Har selv slitt med ammingen til begge mine barn... Men rart hvordan man biter tenne sammen og står på for noen edle dråper. Kjempeflink har du vært! Jeg har aldri fått til pumping jeg da... men delvis amming (vært avhengig av spray, og hatt lite melk). Gir meg nå med sistemann jeg også, snart 10 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå