Gå til innhold

På en skala fra 1-10, hvor dumt er det å bruke øyedråper mot øyekatarr som er 6 mnd gamle og åpnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Au, jeg klør og verker, altså øyekatarr:( Så på en skala fra 1-10, der 1 er ikke dumt i det hele tatt og 10 er idiotisk du får verre infeksjon/blir blind, hvor dumt er det da å bruke kloramfenikolen fra i sommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig... Det er en grunn for at det er holdbarhet etter åpning på dem. De blir forurenset når de er åpnet og er ikke bra for øynene dine.

Tror jeg ville tatt en tur på legevakta i stedet og fått nye.

Skrevet

Aner ikke, men be om endose neste gang, mye enklere.

Skrevet

Uff, ja det er det jeg frykter også. Men, tenkte kanskje det var litt overdrevet det med den korte holdbarhetstiden.

Legevakten ja, de hadde vel ledd seg ihjel om jeg kom dit med øyekatarr. Får vel vente til i morgen:(

Skrevet

Bruk heller sterilt saltvann til i morgen du. Det tar som oftest katarren.

Skrevet

de er jpo holdbare en mnd etter åpning da...så kan du jo se hva du gjør selv..men jeghadde heller dratt til lege/legevakt å fått ny :D

Skrevet

Legen min bruker sin til det er tomt. Sa han en gang. Oppbevares i kjøleskapet

Skrevet

Stort sett skyldes øyekatarr virus og da er det bare tull å dryppe med noe annet enn saltvann. Jeg ville kastet dråpene og skyllt øynene med saltvann (til nese eller øyne, har sjekket en gang tidligere og de har samme saltinnhold) 2-3dager og heller tatt kontakt med lege hvis det blir verre eller hvis det ikke blir bedre i løpet av de dagene.

Skrevet

Jeg brukte dråper som konemor hadde brukt for to år siden. Gikk over uten noe problemer. Så jeg vil si du havner langt ned på skalaen;-)

Skrevet

Jeg ville nå brukt de, jeg da. Øyekatarr er vondt, og det blir neppe noe verre med dråpene. Eneste er at de kanskje ikke har effekt :-) Da får du bare ringe legen og si du trenger nye.

Skrevet

Vask forsiktig med lunkent vann. Det hjelper ofte like bra som Kloramfenikol dråper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...