Gå til innhold

Noen gravide med astma her?

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷLitenSpireiMagen<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en del om dette på nettet, der det står at astmatikere som tar pulmicort må følges gjennom svangerskapet av lungespesialist.

Noen der ute som har astma og bruker medisin som pulicort/zyrtec/ventoline?

Skulle man kanskje hatt tidlig legetime for å snakke med lege om astma kombinert med graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har astma og tok medisinene som vanlig i forrige svangerskap og under amming. Jeg bruker seretide og ventoline. Barnet mitt er frisk som en fisk og har ingen astmasymptomer (4 år), noe jeg var litt bekymret for.

Min lungelege sier at mange har forsket på dette med astmamedisiner og graviditet og ingen har klart å bevise at det er farlig. Det er mye farligere å få problemer med pusten for deg som er gravid. Da vil barnet lide under det.

Jeg har jo ikke peiling på pulmicort men ring til en lungespesialist og forhør deg. En vanlig allmennpraktiker har ikke så mye kunnskap om astmamedisiner. Lykke til : )

Skrevet

Jeg bruker symbicort og noen ganger ventoline. Det går helt fint i følge legen min :-) Brukte det i forrige svangerskap også.

Skrevet

Tusen takk :)

Har lest om en del om gravide astmatiskere som følte at allmenlege ikke visste nok om dette, da er det betryggende å høre fra andre som har vært gjennom det :)

Skrevet

Bruker Bricanyl daglig, men fikk beskjed om å være litt forsiktig med Symbicort fordi den var så sterk. Legen måtte faktisk søke på internett for å gi meg svar om astma og graviditet, så de vet egentlig ingenting om det.

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...