Gå til innhold

Hvor kjapt opp i full grøt-porsjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet med smaksprøve på maisgrøt igår. En skje... Tenkte å øke til litt fler idag. Men hvor kjapt kan man begynne å gi full porsjon?

Skrevet

Jeg tenker at det er greit å vente med full porsjon til barnet forstår hvordan man spiser mat, altså at ikke alt kommer ut igjen så raskt. For noen tar det et par dager, for andre mye lenger. Det kan fort ta en hel evighet med et fullt grøtmåltid og alt kommer ut igjen. Selv var vi oppe i full porsjon etter en uke.

Skrevet

vi holder også på med smaksprøver, og har gitt to-tre skjeer om dagen i fire dager nå. Det kommer ikke ut igjen på oss. Tror du kan gi en full porsjon når barnet vil ha en fullporsjon;)Enkelt og greit

Skrevet

Vi startet med grøt forrige fredag - noen skjeer. Lillebror elsket det. Og vi har øket til 40, 60, 80ml og nå er vi oppe i en full porsjon. Så her brukte vi 9 dager. Han gapet fortsatt da det var fritt..:o) Men han var nok fornøyd likevel da jeg tørket han rundt munnen.

Skrevet

Ok. Her kommer det ikke ut igjen, men det gapes til den store gullmedalje :o) Ga hele prøveporsjonen idag (ca to spiseskjeer), gjør det i etpar dager, for så å øke da. Hihi dette er gøy syns jeg ;o)

Rima: hvilken grøt starta dere med? Blander du med mm? Vi har som sagt begynt med maisgrøt, med mm.

Skrevet

Nei, her kom heller ikke noe ut igjen. Litt klin blir det jo likkavæl da...

Vi starta med maisgrøt med mm. Etter en uke gikk jeg over til mme - orka ikke den pumpinga. Har vært litt styrete om natta etterpå, men det må jo gå seg til tenker jeg.

Skal prøve med all den nedfryste melka noen dager nå for å se om det er mme som lager nattebråk eller om det bare er en ny "periode"..:o)

Skrevet

Vi begynte med maisgrøt, men jeg syns den smakte så grusomt så gikk over på risgrøt etter et par dager :) Hehe...

Kom vel opp i full porsjon i løpet av en ukes tid vi. Han skjønte fort hvordan han skulle få i seg grøten (laget den jo litt tynn i begynnelsen, så han "slurpet" den i seg) Nå lager jeg grøten som vanlig og han gaper og spiser som bare det :) Har jo fått grøt i en måneds tid nå da :)

Skrevet

Vi har gitt lillemann smaksprøver på grøt i tre dager, begynte med to skjeer og har økt med to per dag. det kommer ikke opp, og han gaper, så tror jeg skal prøve hele smaksporsjonen imorgen. Vi bruker sinlac grøten, den er gluten og melkeprotein fri, fint for oss som har mye allergi i familien. Den er veldig god forrestn;) synes jeg da, men virker som lillemann synes det er kjempegodt;)

Skrevet

Ja den grøten bruker vi og, for det er mulig lillegutt har melkeproteinallergi...den er veldig god:) Morsomt å se dem spise noe annet enn melk:D

Skrevet

Snuppa vår har fått grøt i 1,5mnd (fra 4mnd), og spiser altri mer enn av 1/2dl vann (halv porsjon). Men når hun blir mett av det, er det vel en porsjon for henne. Hun fikk så mye etter en uke med grøt (fikk først maisgrøt med mm, så risgrøt med mm, og nå havre/ris/hvete m vann)

Skrevet

Vi har holdt på litt over en uke nå og er oppe i en nalv posjon. Småen får i seg det meste, men littegrann kommer jo ut igjen.Tror vi skal øke til full posjon i løpet av et par dager, for i går var han skikkelig sinna når det var tomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...