blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er gravid og er i dag 6+4 og har alltid trodd at e hadde visst det om e va gravid.... men fikk totalt sjokk da jeg tok test..... stod jo gravid og jeg er jo det men kjenner ikke så mye til det enda.... kan ikke si at jeg har den "følelsen" av å være gravid, og i natt drømte jeg at fostret var død.... kan et være fordi jeg ikke har vært på ul enda at jeg er så bekymret??? noen andre som har opplevd noe likende?? tror kanskej at jeg også er ekstra redd fordi vi har prøvd så lenge, og man kan jo i alle fall ikke se det enda, er jo litt rund om magen og :S
M*A*S*H* Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Du har vel og hørt om de som blir lagt inn med magesmerter i sykehuset og føder - uten at de visste de var gravide? Det er nok heller sjelden, men det er faktisk mange som går gjennom de første månedene uten å kjenne noe som helst, og eneste grunnen til at noen av dem vet de er gravide, er en tisseprøve;-) PS - sånne drømmer er helt vanlig. Jeg hadde tilstadighet mareritt om at jeg hadde et monster i magen (sett litt mange aliensfilmer kanskje???) da jeg gikk med førstemann, og jeg trodde liksom ikke noe på at det var en skikkelig baby inni der før de la ham på magen min;-) Bekymringer hører svangerskapet til, fordi vi er liksom helt hjelpesløse der vi går og ruger. Vi får jo ikke gjort noe fra eller til, og det er vi ikke vant til. Det blir forresten ikke det spor bedre når du blir mor, det å være bekymret er visst noe vi bare må venne oss til. Etter ul, begynner du å kjenne spark, og så er det en dag du kanskje ikke har kjent spark også er man helt kvalm av redsel og så plutselig kjenner du fosteret igjen (fordi du har spist eller drikke noe søtt kanskje?) man blir liksom ALDRI trygg. Og sånn er det bare for oss alle, bare se alle bekymrede meldingen her - de fleste kommer nok til å bli foreldre snart likevel! Masse lykke til, ordner seg for snille jenter sies det!
Nikki 75 Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt - den eneste grunnen til at jeg mistenkte det var at mensen uteble... Men sjansen for at du begynner å merke det snart er absolutt tilstede, kanskje med kvalme eller svimmelhet. Kanskje blir du bare litt ekstra trøtt, eller kanskje du får murringer i magen. Drømte også at fosteret døde da jeg var omtrent så langt som deg. Grunnen til det er uten tvil at jeg hang på 1.trimester, der det dessverre er endel triste historier om svangerskap som ikke går bra. Jeg ble skikkelig stresset av å lese om MA/SA osv. (sier ikke at folk ikke får lov å skrive om det), og det er nok en av grunnene til at jordmødre og andre advarer mot å lese for mye inne på slike fora. Jeg måtte slutte å lese på 1. trimester en stund, for å roe meg selv ned litt. Nå er jeg i uke 26, og sniktitter bare inn av og til.
blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2009 tusen takk til dere flotte jenter/damer som svarer meg..... har nok lest litt for mye her inne på 1 trimester tror jeg og... er livredd for at fostersekken skal være tom selv om det e ganske sjelden,.... og så har vi kronisk angst i familien så jeg engster meg nok en del, men ikke på langt nær så ille som mine søstre..... Tror kanskje at jeg kan få roet meg litt ned etter ul, selv om det er med blandede følelser jeg skal ditt..er så livredd for at gyn skal si at det ikke er noe der eller at noe er galt.... ååå det er absolutt ikke godt å ha det sånn.....¨men nå skal vi på midag til min søster i dag så da kan jeg jo lufte det litt for ho... ho har to barn og kan mye om dette som jeg ikke kan... ha en fortreffelig helg videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå