Cruella De Vil Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Hei, noen som kan tipse oss om hvilken vognpose vi bør ønske oss til jul (skal få i gave av besteforeldre)? Vi bor i Oslo, så ikke det kaldeste stedet i landet, men greit med en varm pose uansett, så kan man heller kle på litt mindre, tenker jeg? Vi har i utgangspunktet tenkt på Voksi classic, men noen har skrevet at denne kan være litt varm? Noen som har noen gode innspill?
krummelure Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Vi har Voksi Urban og jeg er knall fornøyd med denne. Syns den er helt super, lun og god. Vi bor på vestlandet så det er ikke det kaldeste stedet i landet her heller men jeg føler ikke at posen er for varm.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Ikke kjøp Voksi- de tar så mye plass i vogna! Kjøper du en lettere og nettere pose, får du glede av vognbagen lenger, samt at det ikke blir så klumpete og uhåndterlig (gjelder vel særlig classicen). Selv har jeg Odenwalder-posen, den m bamse inni (Holly)- og er superfornøyd=) Bodde i Oslo hele fjor vinter, og den funka som bare pokker, akkurat passe varm og akkurat passe stor!
Underveis --> Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Jeg ville nok heller ikke kjøpt Voksi av samme grunn som Lykkeli&gla✩NiSSeRamP✩08. Har også Oderwalder, og er også veldig fornøyd med den. Nå har jeg ikke prøvd noe annet, men jeg tviler på at jeg noen gang kommer til å kjøpe noe annet enn denne type dunposer. De er varme og gode, og luftige samtidig. Tar liten plass.
Lemonia Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Vi bor også i Oslo-området og valgte Artländer Maxiflex. Kjempeflott pose, med avtagbart lammeskinn inni. Varm og god.
Mamma´n til lillemor Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Så godt å høre fine ord om Oderwalder (eller hva det nå heter, igjen) ettersom vi kjøpte denne i går. Var et tilbud på Barnas Hus og vi slo til. Hadde egentlig tenkt til å bruke lammeskinnsposen i vinter og ha en annen pose neste år, men så var det tilbud.... Bare så synd at mamma sa på tlf på kvelden at naboen hadde kommet og spurt om vi ville ha deres pose som de ikke lengre trengte. Kunne spart de penga, men nå er posen allerede innviet, og da får vi beholde den.
Cruella De Vil Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2009 Hei, takk for flere svar. Jeg fant en test på TV2 hjelper deg nå, som konkluderte med at Igloo Troller var den beste posen, noen som har erfaring med denne? Testen er for øvrig på http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/test-avsloerte-brannfarlig-varmepose-2496889.html#top Artländer Maxiflex har jeg aldri hørt om før, hvilke butikker fører denne?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Jeg må si at jeg stusser litt på denne testen hver gang noen henviser til den. Det de legger mest vekt på her virker det som, er jo brannfarlighet og vannavvisnig- to egenskaper JEG ihvertfall ikke legger særlig stor vekt på, all den tid jeg ikke røyker eller går på tur med røykende personer, eller lar posen ligge vedsiden av et bål, grill e.l. Regner det har jeg uansett på regntrekk, i tillegg til vogntrekket, så vannavvisning spiller heller ingen rolle synes jeg. Men den er jo ganske dyr, og jeg kan være enig i at den ikke holder så godt i vask, så jeg hadde nok ikke kjøpt den til fullpris tror jeg. Mener å ha lest her inne at Igloo Troller er den samme posen som Voksi, bare annet merke/ lavere pris.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Lilleprinsen.no har Artlander-posen mener jeg!
Cruella De Vil Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2009 Ifølge testen er Igloo den samme posen som Voksi Urban, som kom bedre ut av testen enn Voksi Classic. Jeg er jo enig i at dette med brannfare er litt overdrevet siden man uansett ikke drar barnevognen rundt på brannfarlige steder, men etter å ha sett testen har jeg liksom ikke så lyst til å gå for en pose som antennes raskt dersom uhellet likevel er ute.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har enda til gode å høre om en barnevogn som har tatt fyr, men det er nå så Har aldri hatt Voksi Urban selv, men var en på barselgruppa mi som hadde den, og jeg syntes den virka så veldig åpen liksom- oppe ved babyens hode.. Odenwalderposen kan derimot snurpes tett igjen på toppen, og det var en egenskap jeg husker jeg satte veldig stor pris på i fjor vinter, da flisa var lite knøtt og vintervinden var sur om øra=)
Maia&Mathias <3 Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har voksi urban og er superfornøyd med denne. Har ei venninne som har Odenwalder posen og hun synes denne kunne virke litt kald oppe siden det er glidelås i midten=ingen varme oppe på midten av babyen. Er jo vanskelig å vite i denne jungelen av poser, men vi er ihvertfall utrolig fornøyd med voksi urban.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå