Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg sliter med ekstremt flyskrekk, og nå skal jeg og jenten min på 3 år ut og reise og besøke faren hennes, vi skal reise med et lite widerøe fly , flyturen er 1 time og 15 min. Og jeg har flydd med flyet flere gnger men blir alltid ekstremt dårlig og gruer meg til flyturen hjem.. Jeg skal ha med meg en venninne, men jeg har virkelig ikke lyst å reise:( lurer på om jeg skal avbestille turen.. Er sååå dårlig:(
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 har panikkangst i tilegg, er helt sikker på jeg kommer til å dø på denne turen..
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Har extrem flyskrekk jeg også, og må da si at Widerøe flyene er virkelig de beste flyene!!! ) De flyr ikke så høy, personalet er fantastisk og man kan se så masse om det ikke er skyet. Tar du beroligende? Jeg fikk Sobril 10mg av legen min. Milde, fordi jeg flydde alene med minsten så jeg kunne på ingen måte bli dopet. Leste også Allan Carrs bok "endelig gla i å fly" bok før jeg reiste. Og jeg så på mange klipp fra youtube som skal hjelpe mot flyskrekk. Jeg satt meg inn på flyet, og fant ut at jeg faktisk var rolig! Helt utrolig!! Det gikk litt skeis under mellomlandingen (dette var ett SAS fly), dvs mye turbulens. Og da fikk jeg panikk igjen. Det var ikke farlig, ingenting men det skulle ikke mere til. Jeg visste at jeg måtte opp igjen i lufta med det flyet, for å komme meg der jeg skulle. Jeg hadde heldigvis snakket med peronellet før vi reiste, om min flyskrekk. Så det satt en flyvert med meg en stund etter landingen, for å snakke med meg om landingen. Så kom det nytt personell, og de også snakket med meg og fikk meg beroliget. I tilegg satt jeg ved siden av en fantastisk dame som prøvde tankefeltterapi på meg eller noe. Under oppflygingen igjen kom panikken og jeg tok tak i hånden til den damen og klemte så hardt jeg bare kunne Landingen gikk helt fint denne gangen. Når jeg da skulle hjem igjen var det med Widerøe fly. Kjente panikken kom sniiiikende når jeg så det var ett Dash-8 fly. Men seriøst, jeg KOSTE meg under hele flyturen. KOSTE meg! Har også tatt Widerøe fly etter denne tiden, og jeg syns det er helt topp. Flyskrekken min er ikke helt vekke, jeg kan fint kjenne litt på panikken. Men når jeg har muligheten til å kose meg på ett fly, da syns jeg at jeg har kommet langt!
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 http://maritha83.blogg.no/1237452643_flyskrekk_____.html Hehe, fant blogginnlegget mitt etter flyturen hvor jeg kjente litt på panikken
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Takk så fint å lese.. Jeg har så lyst å være glad i å fly, har prøvd mye, har lest Allen Carrs bok "endelig glad i å fly" .. Men angsten sitter der så sterkt. Jeg har opplevd mye når det gjelder fly, var veldig glad i å fly som barn. Men så har vi vært nødt å nødlande 2 ganger, har opplevd at noen gikk amok og angrep flyvertinne under en flytur og måtte da lande og det var masse styr. Jeg har flydd til Korea og måtte lande i uvær, og samme dagen hadde det vært flyulykke med samme type fly i Korea. Jeg føler bare at det er bestemt at noe skal skje med meg når jeg reiser med fly. Jeg har flydd ca 10 ganger i år, men skrekken er der enda.. Jeg sliter under take off, hyperventilerer og begynner å strigråte, jeg får klart bilde i hodet om at flyet skal eksplodere.! Jeg har fått såå mye hjelp av dem på widerøe, de er utrolig snille men jeg gruer meg hver gang likevel. Jeg blir bare ikke kvitt skrekken:( Jeg pleier å drikke masse vin når jeg reiser alene og det hjelper litt.. Men jeg kan ikke det når jeg skal fly med datteren min..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Hehe KJENNER MEG IGJEN.. i bloggen din.. Jeg har faktisk flere ganger gått ut av flyet og bestemt meg for å reise med båt ( til england fra bergen) Da familien til min datter bor der borte.. Helt fryktelig, nå går det jo ikke båt lenger og eneste mulighet er å fly.. Sist gang jeg skulle fly tilbake kom jeg meg ikke innpå flyet men tok et fly dagen etterpå.. Føler meg stadig dum når jeg leser at flyet har landet trygt og veldig ofte tar det kortere tid på den strekningen.. dvs 60 min istendfor 1 t 15 min. Jeg må klare dette på en eller annen måte!!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Hei:) Jeg har også flyskrekk, har fått flere panikkanfall ombord i fly. Jeg fikk stor hjelp i å lese "Endelig glad i å fly" av Allen Carr, kan anbefale den
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 JEG HAR LEST DEN:) Men det hjalp ikke såå mye på meg:) Jeg gruer meg til å fly med "Ulykkesflyet" dash-8 HI
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Det som beroliger meg, er att siden det har vært så mange ulykker med disse Dash-8 flyene, så er det nok de flyene som er best sikret nå Jeg tok faktisk Dash-8 fly fra københavn til Tsjekkia i den tiden det var så mye ulykker. Det visste jeg jo ikke når jeg satt på flyet, ellers hadde ingen fått meg opp i det! hehe... Fra køben til Tsjekkia gikk det helt fint. Men når vi skulle hjem igjen ble det 1 times forsinkelse pga teknisk feil. Og med engang de sier noe slikt over hlytaleren, glemmer jeg den forrige fine flyturen jeg hadde med dette flyet. Da er jeg dømt til å dø!!! Kom på flyet, etter ca 20 min begynte det å smelle under flyet. Hvem hylte?? MOI! Satt med ansiktet begravd i armkroken til min mann og hyyylte at det var landingshjulene som var ødelagt! hehe... Vi landet fint denne gangen også, 1 uke etterpå ble alle Dash-8 fly satt på bakken... Pga feil med landingshjulene!! hehe... Det var liksom min lille seier da, for at jeg var ikke såååå dum når jeg hylte. Hadde nok litt rett der da uansett, de flyene er nok noe av det sikreste jeg føler jeg kan fly med i dag. Så kunne jeg velge, hadde det blitt Dash-8. Ingen tvil, jeg elsker de flyene nå ) Har du prøvd beroligende? Vil virkelig anbefale deg det. Jeg tar en kvelden før, da får jeg sove. Uten de, så ligger jeg å flyr og styrter minst 50 ganger om natta. hehe... Så tar jeg en noen timer før vi skal reise. Tar fremdeles de milde, syns de har god effekt på meg. Kunne sikkert dopet meg helt ned, for å ikke få noe panikk at all. Men jeg mener jo også at man må kjenne litt på det man er redd for, og se at det går bra. For det går BRA! Du kommer ikke til å styrte, du kommer til å lande helt fint Har også vært med i ett fly hvor vi måtte bli i luften i ca 45 min pga orkan styrke på bakken. FLyet ristet i alle vinkler. Men når min mor sa "overlever vi dette, overlever vi alt", det var DA jeg fikk skrekken. hehe...Jeg var ikke redd i det hele tatt, før de ordene der kom ut. Det er noe med at mødre er trygge personer, så lenge man er med mamma er du trygg. Men når da en mor snakker om overlevelse, ja da blir man redd! hehe.. Det hun egentlig mente var at om vi overlevde kranglingen mellom meg og min søster på flyet, ja da overlevde vi alt!! hehe..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Hehe. jeg føler meg så mye bedre nå som jeg vet at det er andre som har det på den måten.. Jeg vet jeg kommer til å føle meg så stolt over meg selv og være så GLAD når jeg har landet:) Fint blogg forreseten Nisse Tøsa, ta gjerne en titt på min http://stjernedevel.blogspot.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå