Cat&Gullungene Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har time nå til torsdag. I tillegg til en time hos Smestadgynekologene 25 januar, som jeg ikke orker og vente på. Noen som vet om de er dyktige på Volvat?
Lotta2010x2012 Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Vi ar begynt vår utredning på volvat, og jeg synes dem er kjempe flinke. Første timen fikk jeg innvendig ul, ark som jeg skulle ta med for blodprøver, og sædprøve for samboeren, pluss at vi pratet litt ellers rundt det. Det var ikke så lenge til jeg skulle ha el når jeg var der, så jeg fikk også se eggposen og ho sa hvor stor den var, og det stemte med når el skulle være:) Synes ikke det var så fryktelig dyrt heller, ca. 800 for den timen. Skal tilbake nå etter jul, og blir da kanskje sendt videre for prøverør:) Lykke til:)
Cat&Gullungene Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2009 Takk for svar :-) Vet du hva de gjør for å sjekke om egglederne er åpne? Gir de lett ut pergotime tbl??
Lotta2010x2012 Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Tja, regner med at man får pergo hvis dem mener du trener det. Jeg har el hver måned, så jeg fikk ikke. Det er el som styrer syklusen, så hvis du har regelmessig syklus, så har du også el, ihvertfall i de fleste tilfeller. Det ser dem på innvendig ul, om egglederene er åpne og fine:)
K ♥ tærten Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Hei. Jeg dro til gyn hos volvat, ikke med full utredning i tankene for har ikke prøvd så lenge, men jeg sliter med veldig lange og uregelmessige sykluser så 5 pp har tatt 7 mnd. Gyn sjekket meg med UL og blodprøver og konklusjonen var at jeg hadde PCO eggstokker, men ingen hormonforstyrrelse. Jeg har EL av meg selv hver mnd, men fordi jeg har så lange sykluser og de ikke har blitt noe bedre nå over ett år etter pilleslutt, mente gyn det var på tide med litt hjelp. Jeg fikk derfor resept på pergo for hun mente den kunne gi EL litt ekstra piff Jeg fikk også med en henvisning til samboer'n slik at han kan teste soldatene sine når han måtte ønske dette. Jeg var redd jeg skulle bli sent hjem med beskjed om at vi er unge og ikke har prøvd lenge, men veldig fornøyd med at hun tok meg så "seriøst". Hun var veldig forklarende og utrolig optimistisk =) Hun skrøyt til og med av oss som prøvde i en såpass ung alder - er 25 år - for var ikke bra å vente for lenge heller.
Molly85 Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Er det egentlig bare å ringe til Volvat å bestille time, uten å gå igjennom fastlege først? Jeg og sambo går inn i 11pp nå, å har bestemt oss for å få sjekket litt forskjellig, hvis det ikke klaffer denne pp.
EleResa Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Volvat er privat, så det er bare å ringe og bestille. Fastlegen har ingenting med dette. Du må regne med at det koster en del mer enn om du hadde gått gjennom det offentlige systemet, men det er det nok verdt.
Molly85 Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Takk for svar. Da blir det å bestille time på Volvat på nyåret, hvis det ikke klaffer før den tid:) Litt redd for å bli avvist, med at jeg er for ung (som jeg har fått hørt med legen min mange ganger!) er 24 år. Sambo er 30 da, og vi har ikke barn fra før.
Cat&Gullungene Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. desember 2009 Ok, takk for svar alle sammen. Blir spennende å se hva de sier til torsdag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå