Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to gutter på 7 og 9 år år som er veldig klare for å få en liten baby i hus! De har mast og snakket om det en god stund, så jeg vet de kommer til å bli kjempeglade når de får vite det.

Tenkte vi skulle fortelle de og resten av fam. det på julaften. Jeg vil da være 11 uker. Ettersom jeg har vært på UL og sett at alt er som det skal, regner jeg jo med at sjangsen for å miste ikke er så overveiende stor.

Vet jo og det at når barna får vite, får "alle" vite det, de kommer jo ikke til å klare å holde tett:-)

Noen andre som har fortalt kommende storesøsken, eller blir det for tildig? Vanskelig å skjule det for de, for de får jo med seg at jeg er kvalm og kaster opp, men foreløpig har jeg bare sagt at mamma er litt syk, og at det er ikke farlig...;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt på 8 og en på 2. Er nå 10 uker og skal på ul til fredag. Om alt er bra da tenkte vi å fortelle hutta det etter ul. Minstemann har faktisk allerede spurt:) Svarte litt unnvikende:)

Skrevet

Hei du...

Jeg har fortalt mine 2, men datra mi fikk vite det av damen på legekontoret som ikke klarte å tie stille ang vaksinen av svineinfluensa!

Vi fortalte guten det på tirsdag, han ble kjæmpeglad, og med mange formaninger om at han ikke måtte si noe til noen enda, for da ble mamma lei seg, så sier han : men mamma, jeg må jo si det til noen, hva med åsi det til pappa da?

Han er 6 år, og jeg og hans far bor ikke sammen, men x vet det pga av svineinflu vaksinen på barna...

Men han har faktisk ikke sagt noe til noen, og han har MYE å spørre om når det gjelder babyen i magen! :o) De gleder seg, og har fått lov å fortelle det til venner når vi har feiret nyttår! Det ble godtatt

Skrevet

Har en gutt på 3 som ikke vet noe enda.. Er 10+5..

Skal vente så lenge som mulig med å fortelle.. Av den grunn at det er lenge for han å vente.. Han forstår ikke dette med tidsperspektiv så godt, så synes det er "slemt" å fortelle noe så tidlig..

Skrevet

Vi fortalte det i uke 9.

Han har en sterk intuisjon og sier ofte ting han bare "vet". Det blir helt feil for oss å benekte noe han føler når vi oppmunter han til lytte til hva hjertet/magen sier :-)

Dessuten har jeg vært veldig dårlig, så greit at han vet det ikke er noe mer alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...