Gå til innhold

Johan eller August?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være så snill å si hva de syns om disse navnene og hvilke assosiasjoner de gir?

Hvordan ser dere for dere en August ( foruten Jens August) og en Johan(n)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker kun på Jens August Anker-Hansen når jeg hører navnet August. Jeg kjenner ingen andre med dette navnet, så sikkert derfor...

Hva med Johan August? Tror jeg liker August bedre enn Johan. Fint navn, men syns det er litt ''sossete''..

Skrevet

Begge er fine.

Liker Johan best, hadde en snill onkel som het det:-)

Skrevet

Liker Johan bedre enn August...Men syns begge er fine :) En Johan er mer den folkelige, omtenksomme og sjarmerende personen, mens en August er litt mer rampete...vanskelig å si men.... ;)

Skrevet

August er ett stilig navn. Ser for meg en søt gutt som er litt tøff med masse sjarm. Men ser også for meg en mann som har høy utdanning, og som er en snill bestefar.

Johan ser jeg for meg en blond sjenert liten gutt som ikke tar mye kontakt. Han er traus og stille hele livet.

Skrevet

Staute, flotte navn begge to - jeg ser for meg tilsvarende staute og flotte gutter - iallfall Johan; August er kanskje litt mer snobb.

Ikke desto mindre holder jeg en knapp på August =)

Skrevet

Kjenner ingen August, ser på det som litt snobbete, i klasse med Preben.

Johan er et navn som går igjen i vår familie, så jeg er nok partisk her.

Flotte menn, både unge og gamle Johan-er i familien, så jeg stemmer selvfølgelig for det.

Skrevet

Johan, utrolig søtt:) ville gått for det navnet.... :)

Skrevet

Har ikke sett én episode Hotell Cesar, selv om jeg i sin tid fikk mange hint om assosiasjoner den veien (sønnen vår heter August). Jeg tenkte på August-triologien til Hamsun, en litt Peer Gynt-aktig skikkelse, som stadig finner på nye ideer og sprell. Eller på August Strindberg, eller rett og slett på måneden august. Augustin, keiser Augustus etc. Et godt gammelt navn med mange flotte assosiasjoner. (De som kun tenker Tv2 har kanskje ikke lest flest bøker i verden?)

Vi har trykket på første stavelse, men vet at mange heller foretrekker trykk på siste. Synes det er det vakreste navnet i hele verden.

Skrevet

Johan kan sies på så mange måter, så jeg foretrekker August.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...