Gå til innhold

Kan man virkelig få beroligende under fødselen?

Anbefalte innlegg

Så ei her som hadde fått det, og det hørtes helt fantastisk ut!

Jeg er rimelig sikker på at redsel var mye av det som gjorde min første fødsel så vond, så kanskje hadde dette kunnet hjelpe meg?

Jeg skal inn på samtale med jordmor på sykehuset i januar, men tenkte bare å høre om noen her inne visste noe?

Jeg har egentlig bestemt meg for å ikke tenke på fødsel før i januar, men merker jo at jeg ikke klarer det helt;)

Og en annen ting: når man får epidural. Kan man bade/dusje da? Eller blir man helt fastlåst? Vil så gjerne prøve epidural denne gangen, men vil også ha muligheten til å bade o.l.

Fortsetter under...

Hei,

det er BRA at du tenker på fødselen ! Da bearbeider du allerede "problemet ". Når du er så redd kan jeg bare anbefale å oppsøke en EFT terapeut !! Den hjelper deg å banke på punkter f. eks på hodet, hånda, ansiktet og så sier man setninger hvorfor man er redd. Vet at det høres rart ut men det funker !! Du kan går inn på Google og finner mer info der. Ellers er jeg med på en fødselshypnosekurs !! Der lærer man å slappe av under fødselen som gjør en jo avslappet og dermed mindre spent og dermed mindre vondt !!!! Dette er et fantastisk kurs som man har nytte for i hele livet. Ikke bare du men hele familien !! Ektefelle/ ledsager lærer det og !! Dem skal veilede deg under fødselen. ( man er hele tida bevisst under en hypnose !!) Jeg var ganske redd for fødselen jeg og og nå GLEDER jeg man faktisk til å føde !! Og det som er så bra er at denne form for behandling har ikke noe bivirkninger som ville påvirke deg eller babyen !!!! Så da er det bare å hoppe ut i badekaret !! dessverre er det ikke mange terapeuter som tilbyr fødselshypnose. Bruk Google !! Lykke til !!!

Tusen takk for svar!

Jo, både taknefeltsterapi og fødselshypnose høres flott ut, men tviler på at det lar seg gjennomføre. Vi bor nemmelig ikke i noen av de store byene i landet, så da måtte det ha blitt mye reising. Vet ikke hva jeg har tid til heller? Har termin i slutten av februar, og har uansett ikke tid til noe som helst før i januar.

Har 5 eksamener nå, og så reiser vi på juleferie...

Men hvis det holder med èn behandling med hypnose, så hadde det jo kunnet vært noe...

Men beroligende skal jeg jammen spørre om. Da tror jeg mye kan ha vært gjort.

ok, da skjønner jeg at du er veldig opptatt... Det finns en nettside om EFT, vet ikke adressa men der finnes en veiledning ( youtube video !! ) hvor du kan gjøre det selv uten terapeut !! Hun som er ekspert heter for Linda Wood, det lønner seg å ta en titt !! Lykke til med alt sammen !! God jul !!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...