Gå til innhold

Når kan man høre hjertelyden tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man høre hjertelyden tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg fant den alerede i uke 10 :)

Skrevet

Jeg har lest at hjertet begynner å slå i fosterets 22. dag.. Og har man hatt EL og blitt befruktet eksakt 14 dager etter siste mens første dag, så skal visst hjertet allerede slå i uke 5 + 1 mener jeg.....=)

Jeg selv er 5 + 2. Aborterte sist i 7 + 1.. Så denne gangen ønsker jeg tidlig UL for å konstatere hjerteaktivitet, og d sier iallfall Volvat at man kan se fra uke 6......

Når man kan HØRE hjertelyden tidligst...D vet jeg ikke..=) hehe

Skrevet

Jeg var på ultralyd i uke 6+5 pga SA forrige gang...og da hørte jeg hjertelyden :)

Skrevet

jeg hørte hjertelyden i uke 6 (første gang jeg var gravid)

Skrevet

i følge jordmor hører man helt sikkert hjertelyd fra uke 13, men i en del tilfeller kan man høre før. Vil tro det kan komme ann på hvor god kunnskap de har de som lytter, med tanke på å lokalisere det lille hjertet etc. Vet om de som ikke har hørt hjertelyd hos legen i uke 17- 19 engang...

Skrevet

Hvis du tar tidlig ultralyd hører du hjerte, for da kommer lyden fra innsiden.. Hos jordmor blir det senere pga hun lytter fra utsiden. Da varierer det når hun kan høre det. På meg tok det litt lengre tid pga at jeg er overvektig. Er du slank hører de kanskje allerede fra uke 13 hvis ungen ligger til riktig:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...