Gå til innhold

Få innvilget ks pga legetabbe ved første fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke spesielt redd for å føde første gangen, hadde bestemt meg for å stole fullstendig på personalet og deres vurderinger. Men i ettertid føler jeg at de ikke tok nok vare på meg, og grubler mye rundt dette. Fødselen endte i hasteks pga flere ting. Det ble bl.a gjort en legetabbe i begynnelsen av fødselen som forsåvidt ikke var hårreisende men som gjorde at all min tillit til at legene/jordmødrene er forsvunnet, jordmor skulle absolutt også ha vært kvalifisert til å oppdage tabben.

På operasjonsstuen var jeg aldri redd, og nå har jeg kjempelyst til å ta ks neste gang også. Er kjemperedd for å føde igjen. Kan dette kvalifisere til ks neste gang tror dere?

Fortsetter under...

Vil tro det kommer ant på hvor dypt angsten sitter. Du vil nok måtte gå til samtaler der di sikkert vil prøve å ombestemme deg siden en operasjon er en stor påkjenning på mor. Når det er sagt tror jeg nok at du kan få planlagt til neste gang. Det er jo viktig å ha tiltro til di som skal hjelpe deg gjennom fødselen og vi ltro det blir vanskelig å gjennomføre en fødsel hvis du er anspent og redd. Som sagt det er det jeg TROR hvertfall. Bare husk å nevne det på første kontrollen å ta tak i det med en gang neste svangerskap slik at du ikke sitter og tenker å bekymrer deg hele svangerskapet i stede for å kose deg med magen å nyte den tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...