Gå til innhold

Alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er julebordsesong - jeg er IKM uke 51 og det er julebord rett før - bør jeg drikke eller ikke? Har hørt noen som sier at det er bare å leve normalt rett frem til man har en positiv test i hånda, dvs at jeg godt kan drikke en del på julebord om jeg vil, men hva er den generelle holdningen er på forumet om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mange som ikke vet før de sitter med en positiv test i hånda..og de har no også levd som normalt i forkant.. jeg tror ikke det gjør noe, men skjønner jo det blir litt annerledes som prøver liksom...

Jeg har også ikm i uke 51.. unte meg en tur på byen sammen med min kjære i går og neste fredag er det julebord.. om jeg drar, kommer jeg nok til å drikke.. evt symptomer tror jeg vil spille inn litt i om jeg kommer til å ta det me ro eller bare slappe av helt og kose meg uten å tenke så mye.. =)

Skrevet

Det sies jo at man skal helst holde seg unna alkohol å røyk osv når man prøver.. Jo sunnere kropp jo bedre! Men når det er sagt så syns jeg faktisk du skal kose deg jeg... Men man kan kanskje ta det litt med ro! En mellomting er fint her tror jeg.. =)

Skrevet

min holdning til dette, etter å ha prøvd siden mai (mai i okt) er at jeg lever som normalt frem til testen er positiv.. MEN; jeg drikker meg ikke dritings på julebordet tre dager før ikm for å si det sånn - men kommer helt klart til å ta et glass vin eller to!

Samtidig skal jeg innrømme at jeg var mye mer nøye og forsiktig de første 3 pp - da vi kom til den 4. pp var vi på ferie og jeg orket ikke å tenke noe på det mer..

Skrevet

Jeg har hatt julebordhelg denne helgen og vært full både fredag og lørdag. Har IKM i uke 51. Når vi begynte å prøve var jeg helt hysterisk på det at jeg ikke skulle drikke etter EL. Stresset veldig med dette. Kunne ikke dra bort til familie og venner i de helgene fordi jeg visste at de tok seg noe å drikke til maten og det kunne jo ikke jeg (og de ville skjønne tegninga om jeg ikke drakk). Så jeg bestemte meg for at jeg drikker når jeg selv har lyst, som en annen skrev: frem til jeg sitter med en positiv test i hånda.

Legen til min venninne sa at de fleste barn har vært med på en fyllekule de første ukene av sitt liv, og de fleste tar ikke skade av det. Så jeg må innrømme at jeg er litt egoistisk der og tenker på meg selv og drikker det jeg har lyst på.

En annen ting er det at man bør holde seg unna fordi man bør ha en sunn kropp når man prøver for da er det "lettere" å bli gravid. Men jeg vil ikke sette livet mitt helt på vent. Det vil bli nok av forandringer når jeg får positiv test.

Så jeg sier gå for det, det er lov å ta seg litt alkohol. Også kan man jo heller la være å drikke seg veldig full når det nærmer seg IKM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...