Gå til innhold

Drittlei "verdens lengste svangerskap"!!!

Anbefalte innlegg

Hærregud, nå er jeg sååååå LEI. Har hatt bekkenløsning siden uke 5. Klarer fremdeles så vidt å være hjemme, men jordmor har snakket om muligheten om å legges inn på sykehus! Lite lyst til det i adventstida, så jeg prøver å holde ut. Er redd for å falle, og nå er jeg ikke ute annet enn ved svangerskapskntroller.

Er også drittlei alle som "vet" hvordan jeg har det. Hadde bekkenløsning de også sist svangerskap.... Men i hvilken grad???

En presterte å si: Stakkars deg, ser du har bekkenløsning. Det hadde jeg også, så det vet jeg alt om. Så forteller hun videre om sydentur mot slutten av svangerskapet, da hun hadde 6 uker igjen. Ha, ha....

Ja, ja. Det er vel for mye forlangt at folk skal forstå hvilke invalidiserende smerter en kan få av bekkenløsning. Heldig vis har jeg både en forståelsesfull doktor og jordmor! Ca 3-4 uker igjen i smertehelvete nå.

Hvordan er det med dere andre bekkendamer?

Fortsatt god adventstid.

Fortsetter under...

Hei

Føler virkelig med deg på det der ja. Vet godt hvordan det er å ha bekkenløsning da jeg har hatt det i 3 svangerskap. Nå venter jeg nummer 4, jeg er nå 13 uker på vei og har allerede fått smertehelvete (fikk det ikke før i rundt 5 mnd i de 3 andre svangerskapene), det hele startet med at jeg begynte å få s¨innmari vondt i korsryggen i rundt 4 til 5 uke. Tenkte ikke så mye over at det kunne være bekkenløsning før jeg begynte å få vondt i begge sidene og foran + i lysken. Jeg har en meget travel arbeidsplass, liten mulighet for å sette seg ned å slappe av, så jeg fikk store problemer med å være i jobb, da jeg fikk utrolig store problemer med å gå.

Jeg sliter med å gå, uheldigvis bor jeg i 2 etasje så jeg er nødt til å gå trapper for å komme meg inn og det er ganske slitsomt. Derfor prøver jeg å være minst mulig ute av huset, det er så tungt å komme seg opp trappene på de værste dagene.

Jeg har søkt om svangerskapspenger så jeg slipper å slite meg ihjel på jobb, så nå er det bare å krysse fingre og fota for at jeg får det.

Jeg har en utrolig hjelpsom samboer som tar alt av støvsuging og gulvvasking, han hjelper og til med alt det jeg ikke klarer og han tar alle de tunge løfta.

Til og med sønnen min på 6 år hjelper mamma når han ser jeg sliter med gangen, og det er godt og ha en liten hjelpsom kar i huset når samboern er på jobb.

Da har jeg skrevet litt om min slitsomme hverdag, vet dette kommer til å bli et utrolig langt svangerskap, men heldigvis varer det ikke for ever.... :)

Ååååh, noen som faktisk er i samme båt!! Jeg er også så sykt lei nå, har 3 1/2 uke igjen! Håper han kommer før, for orker ikke å sitte hjemme lenger å se på gresset gro.

Ikke sover jeg godt om natta lenger pga det gjør vondt å snu seg fra side til side - dette er med sklilaken. Ikke kan jeg ligge på ryggen heller. Dagene går utrolig sakte siden jeg er 100% sykemeldt...ikke er jeg i stand til å gjøre noe, skal jeg til lege eller jordmor halter jeg meg avgårde med krykker.

Lei av å høre om de som har en mild bekkenløsning, og tror selv at de vet hvordan jeg har det. Veldig få som forstår hvor smertefullt og invalidiserende det er! Fikk høre i starten at jeg var gravid, ikke SYK! Som om jeg gråt for ingenting...

Det er stooor forskjell på vanlig bl og symptomgivende bl . Har hatt det siden uke 13. Dette har gjort at jeg ikke har lyst til å gå gjennom dette igjen pga det sliter på både fysisk og psykisk. Synd siden det er mitt første sv skap.

Har heldigivs en veldig hjelpsom samboer som tar seg av alt husarbeid - hadde ikke greid meg uten ham!

Uff, sutre sutre..Lykke til dere andre bekkendamer! :))

Jeg skjønner godt hva du mener ja. Jeg er så dritlei av å få høre at jeg er jo bare gravid. Å være gravid er ingen sykdom, men det er det da ingen som har sagt at det er heller. Det som irriterer meg mest der er jo det at det er folk som tror de vet alt om hvordan det er å gå gravid, og så har de aldri vært det en gang.... De kritiserer meg for at jeg sliter..... får slengt i trynet at... hallo du er jo ikke syk du er bare gravid.... hallo.... jeg vet jo det.... men jeg tror mange burde være litt forsiktig med hva de sier til folk som sliter i svangerskapet sitt. Før eller siden skal de gjennom et selv og de kain få det mye værre selv. Folk burde tie til de vet hva de snakker om og ikke krittisere andre for deres svangerskap...

Jeg vet magen min ikke syntes enda og det kan være vanskelig å forstå... men det finnes utrolig mange som sliter lenge før magen syntes....

Det her kommer til å bli mitt siste svangerskap og jeg jeg kommer til å slite i mange måneder til og jeg kommer til å bli kritisert sikkert like lenge og.... men synd for dem at jeg har kroppen full av hormoner for de kommer til å få høre det.

Må først starte med å si at du har det helt grusomt, vet det av erfaring.

Dette er mitt siste svangerskap er 28 uker på vei, har operert en rygg, (de vil helst opr igjen), isjas stråling nedover begge ben på baksiden. Bruker krykker for å gå noe som helst.

I mitt forrige svangerskap endte jeg opp på sykehus m gangsperre og tisse probl. Men de får egentlig ikke gjort så mye, bortsett fra å sette meg på en høy dose smertestillende resten av svangerskap. Måtte ta det hver dag fra uke 30, konsekvensen av å ikke ta de var større sa de.

Og de torde ikke la meg gå helt ut, så i uke 37 startet de fødsel.

Du har 3 - 4 uker igjen, kanskje du kan få satt i gang litt før? De siste ukene er tunge, en skal jo ha krefter igjen til fødsel også, snakk m lege og jordmor om det. Hvis du ikke allerede har gjort det da???!!!:-)

Jeg er også lei av dette trege "svangerskapet", men har ikke termin før 12 Mars. Men allerde nå snakker de om å sette igang noen uker før.

Det som holder meg oppe tross alt er det lille mirakelet i magen, :-)

Lykke til

Klem fra en medfølende "bekkenløsning og låsning dame"

Sender dere en varm trøsteklem.

Enn så lenge er jeg heldig og klarer å gå en del uten krykker. Prøvde krykker sist svangerskap, men følte de gjorde vondt værre... Og ligger jeg rolig så er jeg tilnærmet smertefri.

Har heldigvis fått bukt med låsningen jeg hadde helt i starten av svangerskapet og krysser alt jeg har for at den ikke skal komme igjen. Med den klarte jeg ikke å ligge og med løsningen jeg har i symfysen så sliter jeg med å stå og gå...

Etter en blindtarmoperasjon for 3 uker siden har jeg også fått erfare at pinex forte ikke hjelper en tøddel mot bekkensmertene.

21 uker nå, halve svangerskapet igjen å gå...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...