Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Min 10 uker gamle gutt "gidder" ikke spise tomt ved brystet. Han vrir seg vekk, og viser med all tydelighet at han har fått nok, men om han blir budt flaske så spiser han gjerne mellom 30 og 60 ml på toppen. Hva kan jeg gjøre for å få han til å spise seg mett/ferdig ved puppen. Det blir jo hyppig amming, og desverre mye magevondt på han når han småspiser slik.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #2 Skrevet 8. desember 2009 Kan det være at han ligger vondt? Enkelte sliter jo litt med stiv nakke. Har du forsøkt flere ammestillinger for å se om det blir bedre? Er den ene puppen bedre enn den andre, f.eks? Er jo bare å ta en tur til manuellterapeut for å sjekke om alt er i orden i nakken hans.
Nory Skrevet 8. desember 2009 #3 Skrevet 8. desember 2009 Kan det være han ikke gidder mer fordi melken kommer tregere på slutten og han vet det er flaskemat i vente? Å suge flaske er den letteste måten for babyen å få i seg mat på. Det lærer de seg fort og kan bli late. Jeg har litt av det samme problemet og prøver nå å bare amme. Ikke lett med såre pupper, men vil ikke ødelegge ammeteknikken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå