Trultetryne Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Jenta mi er 16 dager og hun hikker endel. Noen som vet hvorfor?
Underveis --> Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Eneste jeg har hørt, er at de hikker om de er veldig mette, eller kalde. Lillemann hikket mye, også i magen. Det pleide å hjelpe om han fikk litt pupp. En "hikkeskvett" :-)
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Min gutt hikker minst en gang om dagen, han er 7 uker gammel. Som regel etter en gulp, men også uten noen spesiell grunn. Han er aldri for kald, så det er ikke derfor (selv om jeg også har hørt det). Han hikket MYE i magen også, så jeg regner med han bare er en sånn hikkebaby ;-)
Overraskelsen Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 gutten min (straks 4 mnd) hikket mye i magen, og hikker på utsiden av magen. Så vidt jeg har observert, så er det gjerne relatert til spising eller gulping. Jeg hikker også en del i perioder, så kanskje det er arvelig?
lille_spira Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Jenta mi hikka også masse da hun var nyfødt. Det var noen som sa til meg at om de ikke får rapet skikkelig etter maten kan de få hikke.. begynte å være mer nøye med at hun fikk rape og det hjalp. Har også pakket henne inn og varmet henne litt når hun hikker og det kan også hjelpe Da mange mener de hikker om de fryser...
lille_spira Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 Glemte å si at det hjelper med noe å drikke, enten melk eller vann når de blir litt eldre ( ca 3 mnd ) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå