Gå til innhold

STOR vektøkning på en mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår har lagt på seg 1,4 kg allerede... Hun er bare en mnd gammel! Er helt utrolig...Foreløpig så ammer jeg, men begynner å lure på hvor lenge jeg skal få til dette her hvis hun skal fortsette denne vektøkningen her.

Noen som har erfaring med dette? Hvordan utviklet ammingen seg og hvor lenge klarte dere å fullamme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ta det helt med ro:D Jenta mi har alltid lagt på seg mye. Ca 400 gram i uka. 200 - 250 er visst vanlig. Ho var 10100 gram på 5 mnd kontroll, bare fått morsmelk. Kroppen ordner melk etter etterspørselen, så vært trygg på at du har mye, nok og fet melk når jenta legger på seg så mye. Slapper du av og er trygg på det, så vil melken strømme og kunne mette de største ungene. Husk en mamma kan fullamme tvillinger:DD

Skrevet

Det er vel å tro at det roer seg. Gutten min la på seg 950g mellom to veiinger, ti dager i mellom. Fra han var 3 uker og begynte å legge på seg og til rundt 8 uker la han på seg ca en halv kg i uka. Han var liten da han var født, det er han IKKE nå. Men ikke langt over snittet heller.

Skrevet

jenta mi er litt over 3 mnd nå, å hun var 3900 ved fødsel.. å gikk ned til 3680 på hjemreise dagen.. men nå så veier hun 7420:-) så hun har lagt på seg over 1 kg vær måned... å hun har vokst 13 cm.

Skrevet

fullammer forrestn, skal det til hu er 6 mnd vartfall!

Skrevet

Hadde selv prematur/dysmatur (liten ifht fødselsuke - begynte langt under alle percentiler). Hun vokste seg til jevnstor med sine jevnaldringer ved 1 år. Hovedsakelig på brystmelk.

Fullammet i 7,5 mnd med litt smaksprøver. Ved 9 mnd begynte hun med litt mer mat, mens selv vet ett år var 3 av måltidene om dagen kun amming. De øvrige med amming etter mat.

Skrevet

Selv om hun har lagt på seg veldig mye, så har jeg tydeligvis ikke hatt helt nok den siste uka. Og ikke har det tatt seg opp en gang. Ikke så mye som en nesten-spreng om morgenen en gang!

Så da måtte vi velge mellom å fortsette på samme måte, eller å gå over til flaske slik at hun kan være sikret å bli mett.

Valget ble altså flaska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...