Gå til innhold

kan vi spise pinnekjøtt?? har gledet meg sånn, men ble litt usikker her...

Anbefalte innlegg

har invitert svigers over på pinnekjøtt i morgen.. men når jeg var på butikken i sted ble jeg litt usikker på om dette er greit å spise for gravide? er det ikke behandlet litt på samme måte som spekemat? jeg kjøpte også julepølse for sikkerhetskyld, men pinnekjøtt er jo bare himmelsk! åh!

Fortsetter under...

Tror/håper det!

Har spist det tre ganger i år allerede. Det blir jo dampet og gjerne puttet under grillen - i tillegg kanskje frosset i forkant. Så jeg skulle tro at det meste av bakterier er drept med kulden og varmen. Kankaje ikke så lurt å spise det på utesteder der en ikke vet hvordan det er blitt behandlet, men det en har tilberedt selv burde jo gå bra?

Annonse

jeg fikk kjempegod oppskrift fra en kokk i fjor; og det var å rett og slett koke kjøttet til det ble mørt, og så ha det til grilling i ovnen en halvtime. Det ble suuuuupergodt!

Noen damper det så lite at det nesten føles litt halvrått.

Men jeg skal helt sikkert nyte pinnekjøtt også i år - spesielt når jeg selv har tilberedt det og vet det er gjennomkokt.

Ååååå det er så godt med pinnekjøtt!! Og bare for å skryte: Vi skal spise hjemmelaget pinnekjøtt. Lam slakta, salta, røkt og speka på garden!! Nam, nam og økologisk til og med!!!

Jeg gleder meg, gleder meg til jul!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...