Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Jeg har tenkt å bruke brettebleier når mini kommer. Det første jeg tenker på er at det enkleste må være å bare legge bæsjebleiene i wetbagen og kaste denne i maskina når den er full.. går dette ann? Eller må man legge bleiene i vann rett etter skift for å få vekk bæsj osv? Da virker ting litt mer tungvint igjen og det kan bli vanskelig å overbevise samboeren. Hvordan gjør dere? Når de får fastere bæsj blir det jo litt enklere, siden man bare kan vippe bæsjen i do.. men hva med i begynnelsen? Er den ikke veldig flytende da?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Jeg legger det rett i wet-bagen og så inn i maskina. Er noen som kjører ekstra skylling først, jeg gidder ikke det en gang. Er litt lat... :-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Med brettebleier og morsmelkbæsj la jeg bleiene rett i wetbagen uten skylling. Begynte med rispapir+kaste bæsj i do når ungene gikk over til fast føde rundt 6 mnd. Etterhvert har vi kommet til at det beste for oss er å kjøre en skylling i maskina før vask og deretter forvask, hovedvask og ekstra skylling tilslutt. Vi vasker på 60 grader økonomiprogram.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Jeg ville nok ikke vaska på økonomiprogram, for da blir temperaturen senket til ca 50grader. Dropp heller forvaskingen og kjør det på 60 grader vanlig vask før skylling:) Forvask er dessuten bare noe tull.
Trollemor75 Skrevet 6. januar 2010 #5 Skrevet 6. januar 2010 Jeg legger alt i en bøtte foret med stor wetbag. En gang hver 3. dag (er veldig lat!) vasker jeg bleier og vaskekluter: Ekstra skyll (for å få ut evt. bæsj rester). Forvask kaldt/30 grader (maskinen bestemmer), deretter hovedvask på 60 med ekstra skyll mot slutten. 1/2 parten mengden vaskepulver. Så lenge han ble ammet skylte jeg ikke bleiene. Men vi brukte tykk innleggspapir (Disana) som kan vaskes 1-2 ganger om det bare er blitt tiss på den. Det tok det meste av avføringen (har veldig pysete mann for sånnt). Nå bruker jeg det tynneste papiret jeg finner, kaster i do, og skyller bare hvis det har kommet utenfor papiret, noe som er svært sjeldent.
_Løvemamma_ Skrevet 6. januar 2010 #6 Skrevet 6. januar 2010 Vi putter dem rett i wet bagen, og når den er full går de rett i vaskemaskina på 60 grader, uten ekstra skylling eller noe. Vasker med Sonette sitt økoglogiske vaskemiddel (bruker det på alt av klær også), som funker kjempefint, med noen dråper lavendel olje i skyllemiddel kammeret, mest fordi det får badet til å lukte så godt Har merket at om bleiene blir liggende enstund med bæsj i (glemmte en hos svigers i jula) så blir det litt gule flekker i dem, selv om de lukter helt rent. De forsvinner lett med litt flekkfjerning, vi bruker flekkfjerningssåpen fa nøstebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå