lille_spira Skrevet 5. desember 2009 #1 Skrevet 5. desember 2009 Familien vår er helt i sjokk etter at de passet lille mor her forrige uke. De hadde aldri opplevd en baby som sov så mye på natta... Hun som hadde ansvaret for henne har 3 barn selv. Hun legger seg mellom 20 - 22 og sover hele natta. Står opp mellom 09 - 11. Idag sov hun til 11.30. Hun er ellers blid og fornøyd baby. Hun sover ca 3 -4 ganger på datid, ca 30 min hver gang
AussieAnette Skrevet 5. desember 2009 #2 Skrevet 5. desember 2009 Min er kun 2,5 mnd .. men han legger seg kl. 19 og står så opp enten 00.30 og 05.30 også opp for morran kl. 08.30. Eller hvis jeg får i han mye mat rett før han skal legge seg (han er ikke sånn at hvis han fikk mat kl. 17, så kan han få mat igjen kl. 18.30). Da vil han ikke ha enda. Men får jeg i han mye mat akkurat rundt leggetider så våkner han første gang 03.00 og så igjen 08.30.
Rødhette <309+<312 Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 jeg har også en skikkelig sovebaby, på natta vell å merke min er nå 5 mnd og legger seg mellom 19:00-20:00 sover da til mellom 09:00-10:00. (dette har han gjort siden han var 3 mnd ) men sov natten gjennom siden han var seks uker, (da sov han fra 22:00-23:00 til 10:00-12:00 ) om dagen sover han 3 lurer, mellom 30-45 min på hver, hendet avogtil 1,5 time på den ene luren. men vet ikke hvor vanlig det er at de sover så lenge om natten når de er så liten, vet det er vanligere når de får mme enn om de får mm, men det er veldig forskjellig, når min gutt var seks uker og begynte og sove rundt om natten fikk han mm, (han var brystnekter, og jeg måtte gi mm på flaske) og begynte å bare få mme rundt 3 mnd, da var det ikke mye melk igjen hos meg. Når vi var på seks ukers kontroll på helsestasjonen og jeg fortalte at mini akkurat hadde begynt å sove hele natten så helsesøsteren forskrekket på meg, hun sa at det ikke var vanlig, og etter de andre kontrollene har hun alltid spurt hvordan det er med sovingen og er like forskrekket hver gang.. hehe,
kirsty*2barnsmamma Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Mi er 11 uker og leggetid er mellom 18-20... det er da hun er trøtt. Som oftest legger hun seg kl 18. Så våkner hun ca ved midnatt og vil ha mat, og etter det sover hun til kl 0600... kjekt med rutiner allerede. Jeg har bare regnet med at det er fordi hun ikke ammes...?
dodo Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Jenta vår er 10 uker nå. For 2-3 uker siden begynte hun å sove hele natten, dvs. hun legger seg en gang mellom 19-21 og sover til 06-07. Da får hun en flaske og så sover hun et par timer til. Deilig!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 så heldige dere er !! min "nekter" å sove for natten, før klokken nærmer seg mellom 00:30 - 03:00..... hver eneste natt....dette har hun gjort siden hun var nyfødt...... har slitt med kolikk :/ men det virker som den er over nå kanskje rytmen ble feil pga kolikken, ikke vet jeg...... siden hun er så sen så sover hun til 11:00-1200 tiden og har noen få lurer på mellom 30 min - 1 time pr gang. ofte gjerne bare 3 ganger om dagen. hun er utrolig nyskjerig å vil ha med seg alt og det virker som hun "kjemper" mot å sove da hun liker å se seg rundt.... hun e blid som en sol hele dagen omtent..jaja utenom når hun har noe å klage på da eller ha andre behov selvfølgelig. og hun babler og kommuniserer som bare det. ler og smiler gjør hun å. bading elsker hun. hun spiser som en hest. alt mellom 950 - 1300ml pr døgn.
AussieAnette Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Hvor gammel er hun? Det er kanskje litt tidlig å holde henne våken på dagtid ett par dager (må få sove litt da).. for å prøve å legge henne tidligere. Min legger seg halv syv og sover til halv ni.. tipper han kommer til å stå opp tidligere snart, ser tendensene, men det er jo greit. Må vel regne med som småbarnsmor og måtte stå opp tidligere enn halv ni
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 litt over 3 mnd gammel... ja kunne jo prøvd et par dager med våkenhet ,men som du sier det er nok for tidlig. din er jo bare helt konge til å sove fint da hehe ja må nok regne med det snart å stå opp tidlig ja. husker mitt første barn ville opp 05 på morgnen..puh! altså... men går nok fint med din sikkert.
Gjest Skrevet 9. desember 2009 #9 Skrevet 9. desember 2009 min jente legger seg rundt 18.30 på kvelden og pleier å sovne rundt 19. Så sover hun til ca 22.30 når jeg gir henne dreamfeeden. Hun sover da til ca kl 5-5.30. Jeg syns det er litt tidlig å begynne dagen da og legger henne over i min seng, da sover hun til ca 6.30-7. Er umulig å få henne til å sove mer. Kanskje hun sover mer når jeg starter henne på grøt til helgen? Vi får se... I løpet av dagen sover hun 3 ganger. Første gang er rundt 9 tiden. Denne er som regel 30-45 minutter. Andre gang er rundt 12 tiden. Også bare i 30minutter men bysser henne slik at hun sovner igjen og da sover hun tilsammen i ca 2 timer. Tredje gang er rundt 16tiden. Da sover hun også bare i 30minutter.
Juli-babypåvei Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 He he jeg har oxo fått komentarer på sovemengden til lillemann =) Han er litt over 3 mnd og sover 2 økter à 2 timer på dagtid og legger seg mellom 1930 og 2000, da sover han til ca 0600. Dersom han ikke har passert 12 timer nattesøvn legger jeg han igjen og da sover han til mellom 0900 og 1000. Noen sover nesten hele døgnet andre ikke. Lillemann har det ihvertfall best med jo mer søvn han får, alt blir fort veldig "fælt" om han ikke har sovet timene sine hehe
jente06OGgutt09 Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Min er 4,5 mnd og sover fra 19-08.00 uten mat gjort det siden han var 3 mnd :=)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 25. desember 2009 #12 Skrevet 25. desember 2009 gutten vår er 4 mnd og legger seg mellom kl 18 og 19, og sover da til ca kl 7 uten mat;-) på dagtid sover han ca 3 timer fordelt på 3-4 lurer...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 25. desember 2009 #13 Skrevet 25. desember 2009 Mi er litt over 3 mnd, og har siden hun var 2 mnd sovet i 12 timer om natten, kun avbrutt av nattmat 1 gang. Så det blir tilsammen ca 10 timer. Hun legger seg ca kl 1900 og står opp kl 7. Nattmatingen er som oftest mellom midnatt og kl 2. Men inatt sov hun for første gang hele natten gjennom. Hun sovnet kl 1930 0g våknet kl 6. Helt utrolig :-) Men tror det var et engangstilfelle hehe. Hun hadde nemlig spist mer enn døgndosen sin med mat før sengetid. Idag har hun spist 200ml mindre enn døgndosen så regner med at hun våkner opp igjen. Så sover hun korte lurer på alt fra 10 minutter til 1,5 timer, ca 3 ganger for dag. Mange reagerer på at hun sover så mye om natten og så lite om dagen. Regner med det er en mme ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå