Gå til innhold

Navn som har blitt veldig populære den siste tiden

Anbefalte innlegg

Har dere noen på lager?

Johannes - er helt sjokkert, men siste mnd har 3 nyfødte gutter i "min" by fått dette navnet. Dårlig gjort hvis det blir veldig populært nå;)

Selma - annenhver nyfødte pike i storbyen ved siden av heter dette..

Linus - har hatt en sinnsyk økning her hos meg! Samme som med Selma.

Fortsetter under...

Isabell/e/a har jeg bitt meg merke i at øker (spør meg ikke om hvorfor...)

I grunnen de fleste jentenavn på -elle, har jeg inntrykk av.

+Sanne, Sanna, Klara, Ebba (altså en fortsettelse av trenden).

Guttenavn har jeg ikke lagt merke til noe spesielt, bortsett fra at alle bibelnavnene fortsatt står sterkt.

Agnes og Klara skjem til å stiga, men eg vil ikkje at Ovidia skal stiga! grrrr.... Eg håpar Othilie og Olivia overskygger Ovidia, for Othilie og Olivia er storklatrarar!!

Emrik er plutselig overalt, same med Isak...

Theo/Teodor og, men eg trur Alfred, Albert og Gustav sitter litt lengre inne hos folk flest, men dei kjem nok... Anton og Peder er finare spør du meg :)

• 2 uker senere...

Annonse

Sønnenmin heter Emiliaan(nederlandsk far) Hadde aldri hørt det før, men i den siste tiden har jeg lest det flere ganger i avisen...

Om det blir populært vet jeg ikke.... men legger inn innspillet mitt likevel:)

Ut fra debattene her inne er jeg overbevist om at Olivia, Matilda og Sofia kommer til å stige voldsomt.

Guttenavn er jeg mer usikker på.

Navnestatistikken fra Statistisk sentralbyrå (SSB) pleier å bli lagt ut i januar hvert år. Blir spennende å se hvilke navn som har økt mest dette året. Håper ikke altfor mange andre har valgt det navnet vi har gitt gutten vår...

Jeg syns det virker som om Johannes har vært veldig populært i noen år nå og stiger fortsatt. De navnene jeg tror vil øke er koselige "gubbenavn" som Albert, Alfred,Gustav, Herman, Theodor etc.

Blant jentenavn virker det som om korte navn som Lilly, Ella, Agnes,Klara,Selma har begynt å ta over for Emma og Leah.

Johannes er ett av mine favorittnavn på guttefronten, og jeg kommer ikke til å bry meg en milimeter dersom det blir veldig populært - det vil iallfall ikke hindre meg i å bruke navnet.

Ellers vet jeg om en del Lucas/Lukas, men det kunne jeg aldri kalt sønnen min uansett.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...