Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har annen erfaring. Det kommer an på gruppen man havner i. I min gruppe sporet det del av. Jeg havnet i et gruppe hos Amathea som bestod av bla 2-3 frustrerte blivende mødrer. De hadde så mye sinne mot barnefaren som de var i konflikt med at det ble mer terapigruppe enn ren informativ kurs med generelle spørsmåler. Det handlet mye personlig om barnefaren, om hvilken drittsekk han var, redsel for å miste foreldrerett, etc. Jeg tror de stakkars mødrende var så frustrerte og hadde så mye inni seg at de ikke klarte å fokusere på kursets innhold. Det har jeg stor forståelse for (i min stille sinn var jeg så glad for at jeg hadde en anonym donor som jeg slapp å være i konflikt med ;). Men, jeg legger ansvaret på kurslederen som skulle ha vært mer konstruktiv til å styre innholdet enn å sitte å lytte på dem mens vi andre satt der og hadde ikke noe valg enn å lytte med.

Så jeg trakk meg og hoppet over til svangerskapskurset hos jordmor, der trivdes jeg veldig godt :-) Mange par ja, men det var et rolig og harmonisk kurs uten frustrasjoner :-)

Men, tross mine erfaringer er jeg enig med Magstar - det er mye å hente hos dem. De har bla familievernkontoret og NAV til å informere om deres rettigheter som alenemødre:-) Man kan også få alenesamtale med dem og det tror jeg er nyttig for de som trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...