♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Gutten min tisser ofte igjennom bleiene sine? Han bruker libero. Flere som opplever det også? Hvilke bleier anbefale dere? Takker for alle svar:-))
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Både Libero og Pampers funker bra her, ikke opplevd noe særlig lekkasje!
Studine mevik Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har bare opplevd lekasje med pampers-bleier. Hvor stor er gutten din. Vi brukte pampers når prinsen var nyfødt, men byttet da det stadig var lekasjer. Prøvde da litt forskjellig av billige bleier og libero og endte på libero når vi begynte med de bleiene som er for babyer over 7kilo. Jeg har inntrykk av at nesten alle opplever lekasjer den første tida uansett hvilket merke de bruker.
Gjest eelis+pepperkakemannen! Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Min lekket også masse, uansett om det var Libero eller Pampers. Det gikk over etter en stund. Bleien er ikke for liten, da? Nå tisser han bare gjennom når bleia er for liten eller ikke satt på riktig (derfor får ingen skifte bleie uten under oppsyn, hehehe).
Itsrejk Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 Vi brukte Libero-bleier på småtten i starten, men opplevde mange lekkasjer. Etter at vi gikk over til Pampers (for ca åtte mnd siden) har det knapt skjedd.
MammanTilEmma❤ Skrevet 5. desember 2009 #6 Skrevet 5. desember 2009 her har vi samme problemet, bare at det er bæsjen som kommer igjennom. har prøvd pamers og libero.. noen andre forslag? ikke trivelig når vi er på shopping å hu bæsjer liksom...
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2009 Gutten min er rundt 3700 gram. Har prøvd både størrelse 1 og 2 fra libero. Har kjøpt pampers i dag, så da får vi se hvordan det går i natt. Noen sier at coop sine bleier er fine også, men de er fra 5til 8 kg.
septbaby09 Skrevet 5. desember 2009 #8 Skrevet 5. desember 2009 Et tips ha alltid med ekstra skift i stellevesken. Siden jeg har en liten gutt har jeg allerede erfart bæsj oppover ryggen mens vi var på kafe, ikke ikke med ekstra skift, så det ble det på med ulldressen, men det gikk fint En annen ting, sjekk alltid at tissen ligger nedover, jeg opplevde endel lekkeasje tidligere, men aldri nå lenger. Er 9 uker nå, etter at vi begynte med Libero 3.
rima Skrevet 5. desember 2009 #9 Skrevet 5. desember 2009 Vi hadde samme problemet med vår gutt fram til han ble 3 mnd. Vi byttet fra libero til pampers om natta og problemet var nesten løst. En og annen natt kom det gjennom. Gutten vår var sidesover.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 5. desember 2009 #11 Skrevet 5. desember 2009 Har også slitt med det, men jeg gikk opp en str og nå går det veldig bra, bruker også libero.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2009 Nå har vi brukt pampers det siste døgnet, og ingen lekkasje:-))
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 Vi har også skikkelig problemer med Libero til gutten vår. Vi har ei jente fra før av og ho har brukt Libero hele livet og aldri tissa seg ut. Men gutten vår ble gjennomvåt hver natt med Libero. Skikkelig plagsomt! Så her går det bare i Pampers nå. Og så strammer jeg den godt rundt magen, ellers renner det ut der. Nesten ikke noen uhell da, heldigvis! Tydeligvis forskjell på kjønn her.
Maia&Mathias <3 Skrevet 6. desember 2009 #14 Skrevet 6. desember 2009 Vi brukte Libero i starten til lillegutt, men siden d var lekkasje (både bæsj og tiss) hver bidige dag gikk vi over til Pampers og vi har enda ikke hatt en tisse-lekkasje! Har hatt en bæsje-lekkasje ett par ganger, men d er bare fordi d har kommet mye og d har krøpet opp på ryggen. Pampers er absolutt best synes vi, Libero kan fort bli stive og klumpete.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 6. desember 2009 #15 Skrevet 6. desember 2009 Akkurat det samme her. Brukte libero i starten, men etter at vi byttet til pampers så har vi ikke lekasjer lenger. Har inntrykk fra tidligere diskusjoner her inne at mange med gutter liker pampers bedre enn libero pga lekasjer. Mens de med jenter ikke merker så stor forskjell. Vi liker også pampers bedre fordi vi synes de er mykere enn libero. Dessuten tåler ikke Lillenissen libero så godt.
Nå da? Skrevet 7. desember 2009 #16 Skrevet 7. desember 2009 Jeg tenkte det samme som deg..... om gutter og Pampers. Jeg har også gutt og bruker kun Pampers. Libero starta vi også med, tror det var fordi det var det som var på sykehuset. Men er storfornøyd med Pampers, som holder til tross for at vi har en som sover på magen hele natten.
MammanTilEmma❤ Skrevet 7. desember 2009 #17 Skrevet 7. desember 2009 vi har med bestandig et par skift i stelleveska hvis vi skal på kafe eller noe sånt. for pamper og libero funker dårlig når hun bæsjer.. men vurderer å prøve coop sine nå..
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 9. desember 2009 #18 Skrevet 9. desember 2009 Vil bare legge til et lite innlegg som taler tøybleienes sak: vi har brukt det fra starten (altså 7.5 mnd) og har aldri opplevd at bleiene ble tisset ut, og bare bæsjet ut 3 ganger tror jeg men det var lenge siden nå! Vi skifter han hver 2. time på morgen for da tisser han mer og hver 3. på ettermiddagen og han får siste bleie 18.30 og ingen ny før neste morgen 07! Nå ammes ikke han om natten lenger da (før hadde vi en skift om natten av den grunn). Har aldri prøvd verken pampers eller libero sine bleier (og kommer vel aldri til å gjøre det heller!) men ville legge til min erfaring med våre tøybleier i tilfeller det var noen så kanskje ville prøve det!!! Og en liten tilleggsskryt for tøybleier: han har aldri vært sår! Myk og glatt babyrumpe fra dag en til nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå