Gå til innhold

Hvis jeg skal kutte ut karbohydrater, hva kan jeg spise da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dårlig på slikt, men vet jeg bør holde meg unna poteter, brød og pasta. Men hva er BRA da? Håper på å gå ned et par kilo...

Skrevet

Ut, eller ned?

Det som er lettest å leve med over tid er jo å kutte drastisk ned. Kun svært grovt brød (minst 70-80 % grovt mel), havregryn o.l med skummet melk, grønnsaker i store mengder,kjøtt og fisk, nøtter (moderate mengder pga høyt fettinnhold).

1% kesam med litt frukt er godt og har høyt proteininnhold. (litt karbo pga frukta da. Helt ut er vanskelig)

Spis etter klokka (3 t mellom hvert måltid) og kun vann, te uten sukker eller kaffe i mellom måltider.

Bruk Qinoa i stedet for ris, det er lite karbo og mye protein og litt fett. og ikke bruk kjøttblandingsprodukter, kun rent kjøtt så du selv kan se hvilke råvarer som dfinnes i det du spiser, så blir du ikke lurt i sukker du ikke var klar over:) Lykke til:) Håper du blir motivert til å fortsette å spise sunt etter at målet er nådd:) Jojoslanking er ikke gøy

Skrevet

www.lavkarbo.no -mer trenger du ikke

Skrevet

Du kan spise alt du vil av rent kjøtt, fisk, ost, egg, fete meieriprodukter som fløte og seterrømme kan du bruke litt av for å lage saus m.m. Du kan krydre maten med hva du vil

Du kan spise litt av karbohydratfattige grønnsaker; brokkoli, kål, salat, blomkål, løk, osv osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...