Gå til innhold

Hva skal jeg spise da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7 uker på vei og konstant småkvalm. Det eneste som hjelper er å spise.... Men *sukk" det er det da. Jeg har en bmi på over 30 og vil ikke legge på meg mer enn nødvendig.

Noen gode ideer til hva jeg kan puttei meg som jeg ikke legger på meg av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frukt og grønnsaker.

Brød med magert pålegg.

Skrevet

Takler ikke brød. Iallefall ikke uten smør.

Grønnsaker er jeg glad i, men ikke frukt.

Jeg får nok begynne å lage meg vaner med å kutte opp grønnsaker å ha i poser i veska...

Skrevet

Jeg har spist mye tomat og oliven, det synes jeg er veldig godt. :) Oliven er det noe salt og næring i, det er bra når man er kvalm. Tomat er bare godt. :) Spis grønnsaker du, kvalmen gir seg forhåpentligvis etter hvert, vet ikke hvor langt du er kommet, men bruker å gi seg på vel 3 mnd med meg i alle fall. :) Gulrot og kålrot er også godt, og fint å ha i veska. :)

Skrevet

ah, ser du er 7 uker på vei. :) Da går det over etterhvert sannsynligvis. :)

Skrevet

Først og fremst: enig med de som sier at denne kvalmen sannsynligvis vil gi seg ganske raskt *kryssser fingrene for deg*

Deretter: Jeg har andre erfaringer enn de "vanlige" når det kommer til kvalme. Første graviditet var plagsom da jeg kastet opp hele tiden. Da lærte jeg å roe meg helt ned og prøve å kjenne etter hva kroppen egentlig ville ha - og legge merke til hva jeg kastet opp lite av.

Jeg endte den gangen opp med mye grønn salat og vann....og det legger man ikke på seg av :-)

Denne gangen var de første månedene fantastisk. Tålte all mat, og kastet nesten ikke opp. Så kom jeg litt over halvveis, og har kastet mye opp de siste månedene. Igjen, jeg måtte sette meg ned og kjenne sikkelig etter: Denne gangen er det rene kjøttprodukter, salat og Farris som er populært. Jeg kaster ikke opp når jeg spiser rent kjøtt, med kokte grønnsaker til.

Mitt råd er altså å kjenne ordetlig etter hva kroppen "roper etter". Ikke bare spis på vane, men kjenn etter hva du egentlig vil ha. Spis langsomt, slik at du rekker å mottat signalene om hva som er OK og hva som vil komme i retur...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...