Gå til innhold

Noen som har fått beskjed om at de ikke må legge på seg under svangerskapet? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg hører ikke til her ennå, men jeg har en BMI på 30,5 så er jo overvektig og fullstendig klar over det! MEN det er liksom måten det blir sagt på da... ble faktisk litt lei meg :(

Var på tidlig UL i dag pga habituell abort og fikk da streng beskjed om å ikke gå opp i vekt under graviditeten. Vet jo at jeg bør gå opp minst mulig, men hvordan er det mulig å ikke gå opp noe?

Flere som har fått den beskjeden og kan komme med noen tips til meg?

Har hørt noe om Adipo eller noe slikt, kan det være noe for meg og hvordan går jeg i tilfelle frem for å få "plass" der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Kjipt å få informasjon på en dårlig måte da... De burde visst bedre enn å buse ut med slikt på en usympatisk måte.

Jeg ville bare anbefale deg "Tankekuren". Det er ei bok som ikke handler om mat og slanking, men hvordan bryte vaner som bidrar til at en er overvektig. Nå er ikke 30,5 i BMI så veldig gale heller da, skal ikke mye justeringene til før dette blir ok :)

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=tankekuren&p=1&r=1&cid=164132

Skrevet

Takk for tipset :)

Ja kjedelig å få en slik beskjed, det verste var vel at hun sa til min mann at han fikk sette kodelås på kjøleskapet slik at jeg ikke kom inn i det :P

Heldigvis slipper jeg å forholde meg til henner fremover!

Skrevet

ærlig talt! selvfølgelig skal du opp litt i vekt! det er dårlig å få en slik beskjed! herregud babyen veier jo mellom 3-4 kg når den kommer ut,hvordan skal du da la være å legge på deg?

normalt sett skal ikke øvervektig kvinner gå opp mer enn 8-10kg under et svangerskap så du kan nok trygt gå opp litt:)

her er en fin link du kan forholde deg til:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/140356869

kos deg med graviditeten og lykke til:)

Skrevet

Tusen takk :)

Siden jeg har gått ned i vekt og er 9+5 så er jeg forsåvid i rute da ser jeg :P

Jeg la jo bare på meg 6 kilo sist og håper selvfølgelig at jeg skal klare å unngå å gå opp noe mere denne gangen, men dersom jeg kun går opp 8 kilo skal jeg være fornøyd jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...