Gå til innhold

Har tatt en selvtest på proteinuri og fått 1++, har mye vann, hva videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

FIkk svangerskapsforgiftning sist svangerskap i uke 36, er i uke 35 nå og er nervøs for at det samme skal skje igjen! Synes det er lenge mellom kontrollene, neste er ikke før 18.des (forrige 17.nov) og jeg vet jo at utvikling av sf kan gå raskt. Kjøpte derfor teststrips på apoteket for å føle litt mer kontroll, har hatt negative resultat helt til i kveld hvor jeg får +1 på proteiner i urinen. Har merket mer vann i kroppen siste dagene, vanskelig å lukke hendene nå f eks, tjukke lepper og "fødefjes" og veldig dype sokkemerker. Skal til en ekstra minisjekk (blodtrykk og urinprøve) hos jm midt i neste uke. Er det noe grunn til å bli engstelig eller er det greit å vente til da? `Hva har dere andre fått beskjed om ved samme utfall? Jeg kjente ikke særlig med symptomer sist jeg fikk forgiftning og ble innlagt, er derfor vanskelig for meg å kjenne etter hodepine, smerter og uvelhet og sånt som ofte nevnes.

Skrevet

Proteinspor i urinen kan også komme av forrurensing feks utflod, sånn at det er sagt. Har også en del vann i kroppen. JM var ikke beskymret for dette enda, så da kan jeg også ta det litt med ro.

Ellers så er det jo greit å få en ekstra sjekke når man går å uroer seg slik som du. Få vite Bt, urin, og sjekke ødem. Du kan jo være pbs på hodepine i pannelappen og smerter som legger seg som belte i øvre del av mageregion. De to sistnevnte kan jo også komme av andre ting.

beste er å la helsepersonell ta seg av testing og diagnoser, tenker jeg. :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar, ja jer er helt enig i det m at helsepersonell skal ta seg av diagnostikken, dette er mer for å se om det overhodet er grunn til å engste seg (så slipper jeg å engste meg hele tiden).. Er helt sikker på at prøvene blir tatt riktig, dusjer først, sterilt glass, midtstråle etc., og har som sagt bare hatt negative tester helt til nå både hos jm, lege og selv. Har en høy terskel for å kontakte jm og vil derfor ha en ordentlig "indikasjon" først. Skal være obs på pannehodepinen , men som du sier - det kan jo lett komme av andre ting (gaver, julekakebaking, kjøpesentra i desember, julekortene som skulle vært sendt, husvasken man burde ha gjort.....) ;-) Godt å høre at din jm ikke bekymret seg, da tenker jeg at jeg bare får vente til neste kontroll og at det sikkert er helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...