~sjiraff~ Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Bytt ut vannet i melisen med eggehvite )
GuttemammaX3 Skrevet 4. desember 2009 #3 Skrevet 4. desember 2009 Nei, melis smelter fort når det blir varmt, så det vil jeg ikke anbefale. Smelt sukker i en gryte og lim sammen huset med det (knekk). Godteri og alt ungene skal lime på kan gjøres med melis blandet med eggehvite, men selve huset limes med knekk...
playground princess Skrevet 4. desember 2009 #4 Skrevet 4. desember 2009 Prøv denne: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift19609.asp
2SmåTroll Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 vi limer med knekk, og pynter med melis og eggehvite.
tannpuss Skrevet 4. desember 2009 #6 Skrevet 4. desember 2009 Ja varmet sukker bruker vi også. Men husk at det er en jobb kun for voksne. Sukkeret blir VELDIG varmt.
3småtroll♥ Skrevet 4. desember 2009 #7 Skrevet 4. desember 2009 Jeg har alltid limt med knekk, men det blir jo ikke så fint at det gjør noe... Nå så jeg på vg nett (tror jeg det var) hvordan man skal lage pepperkakehus og han limte med melis og eggehvite så det skal jeg gjøre fremover også! Blir jo mye finere og hvis du tenker over det- non-stop som har blitt limt fast med melis sitter jo som bare det! Melisen blir jo hard som bare det;) Men ja- erstatt vann med eggehvite:=)
Tommage♀♂ Skrevet 4. desember 2009 #8 Skrevet 4. desember 2009 Bruk 1 eggehvite 4 dl melis 1/4 ts sitronsaft eller eddik. Når du har surt i melisblandingen blir det hardt, og smelter ikke om du har det varmt på kjøkkenet=)
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 4. desember 2009 #9 Skrevet 4. desember 2009 jeg lagde med eggehvite ifjor.. ikke antydning til noe smelting her ihvertfall... alt satt steinhardt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå