Gå til innhold

Bytte navn på 4 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ærlige råd. jeg klarer ikke å bli helt komfotabel med navnet på min snart 4 mnd. gammel sønn. Jeg hadde et favorittnavn men lot meg overtale av min mann. Han er ikke døpt enda men skal i bresjen om en måned. Hva synes dere? Blir det for rart å bytte når han har hatt navnet sitt i 3-4mnd?

Fortsetter under...

Må jo le litt;-) Kjenner meg godt igjen i din beskrivelse. Fikk meg liksom ikke til å sende inn navneskjemaet fordi jeg aldri ble helt komfortabel med navnet. Endte opp med at vi byttet navn på junior når han var 5mnd. Det er jeg veldig fornøyd med idag. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke fulgte magefølelsen min på et tidligere tidspunkt.

Lykke til med grublingen;-)

Enig med Kapabel. Eller beholde det navnet han har nå, og legge til et til :) hvis han f.eks heter sebastian per dags dato, men du liker egentlig noah, kan han jo hete noah sebastian :)) syns det er litt bedre enn å bytte navn sånn helt liksom.. :P

Hvis du er ukomfortabel med navnet, så synes jeg du bør ta en ny diskusjon med mannen din. Men husk at det er ikke bare oss kvinner som skal velge navnet da. Begge skal være komfortable. Når det er sagt så er begge navnene veldig fine.

Annonse

Jeg synes du kan bytte. Dette blir etterhvert glemt uansett! Hva tenker du på når du ser på gutten din? Sier hjerte ditt Benjamin da og du føler at Jesper har en bismak? Isåfall hadde jeg bytta. Nå har jeg en Benjamin selv og er veldig, veldig glad for det- så kanskje ikke helt nøytral, men uansett: Du kan bytte! Vi må ikke alltid bry oss om hva alle rundt oss mener! Følg hjertet ditt!

• 1 år senere...

Hei! Hvordan gikk det med navnebyttet? Jeg har nå en jente på snart 5 mnd og tenker det samme.. Har et annet favorittnavn, og synes det hun har ikke er helt rett.. Men så vanskelig med alle gavene, kortene, dørskiltet med navn på som vi har fått, ikke minst videoopptak hvor vi sier navnet... Er mest redd for hva andre skal synes og mene, men prøver ikke tenke på det. Hun er allerede døpt og navnevalg sendt til folkeregisteret.

Hilsen usikker mor... (Har tatt det opp med pappa`n som gir uttrykk for at det ikke er noe å diskutere :(......) snufs... det er ikke lett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...