Gå til innhold

Pinsett-grepet og store never...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lærte deres små seg pinsettgrepet?

Minstemann er er 10mnd gammel og vil gjerne spise f.eks brødskive selv. Problemet er bare at de små brødbitene forsvinner inn i de store(!) nevene hans og blir borte for ham. Litt komisk og litt frustrerendes at alt han tar tak i skvises inni handa i stede for å finne veien til munnen...:)

Har prøvd å gi han hele brødskiva også, men den skvises også til det ugjenkjennelige før den havner på gulvet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heheh, har ingen erfaring selv, siden mini bare er 8 uker, men sysn bare måten du skrev det på var så morsom, hehe så måtte le litt da jeg ser for for meg...

de er skjønne disse små.

Skrevet

Min er 9 mnd, og hun skviser også mye av brødskiva i hånda før den etterhvert ender opp i munnen. Men det merkelige er at hvis hun finner en liten stein eller noe bittelite på gulvet, så går den i munnen på et blunk. DA får hun det til. Snodig det der!

Skrevet

Skatten vår har usedvanlig store hender, men han har alltid vært flink med pinsettgrepet - merkelig nok :)

Maten blir most uansett, da :)

Skrevet

Jaja, da er det kanskje bare vår lille kar som ikke er så kjapp med finmotorikken. Han er nok tidligere ute med det som krever hele kroppen og masse bevegelse. Takk for svar hvertfall. Jeg skal prøve å la det sjarmere meg fremfor å irritere meg videre også..:)

Skrevet

Jeg synes det gikk bedre når jeg la skiven dobbelt og laget biter av det.

Da får han ikke pålegget mot handa men kun brød og da moste han ikke så mye lenger, men joda det hender hehe synes det er litt morsomt jeg da, han er jo så skjønn der han sitter :o))

Skrevet

Min har store mannehender, men har klart å putte brødskiva i munnen fra han var 7-8mnd. Det har blitt en del mosing av brødskive her også,men det tok ikke lange stunda før han fant ut hvor det hadde blitt av brødbiten, åpnet hånda og klinte hele håndflata med den moste biten mot munnen:)

Når han var ca. 9 mnd begynte han å spise ordentlig med pinsettgrep, men hender fortsatt nå ved 10,5 mnd at det forviller seg litt inn i hånda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...