Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 5+ 0 i dag, jeg føler at brystene mine ikke lenger er så ømme. Har en del stikkinger nederst i magen, og sånn menssmerter aktig, og litt trykk på en måte i underlivet.. Jeg vet at det er normalt med slik mensaktige smerter.. Men er litt engstelig siden jeg føler at brystene ikke lenger er så ømme..

Noen som vet noe om dette, eller har det slik selv ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

menssmerter er helt normalt.. jeg har det selv er i uke 10+2..

er et tegn på at livmora vokser så lille nurket vokser :D

Skrevet

Ja, jeg vet at det er normalt. Men at brystene ikke lenger er så ømme, er det normalt også ? de har vært det er par uker, men nå driver å det å går bort.

Skrevet

Jeg er 5 uker på vei med nr 2. I mitt første svangerskap opplevde jeg dette. Vi hadde prøvd i 2 år før jeg ble gravid. Og var jo så lykkelige når det endelig skjedde.

Så plutselig i uke 6 forsvant alle symptomene. Puppene som hadde vært superømme i en uke var helt normale en morgen. Jeg fikk helt panikk. Løp til legen og var overbevist om at jeg hadde mistet. Legen forklarte at det var helt vanlig at symptomer kommer og går. Hun tok HCG blodprøver med 3 dagers mellomrom. Men innen den andre blodprøven skulle taes, så hadde ømheten i puppene kommet tilbake. Og blodprøvene viste at HCG-nivået steg som det skulle.

Merker det allerede nå den ene timen er puppene ømme og senere på dagen merker jeg nesten ingenting. Jeg tror du kan slappe helt av. Men om du blir veldig engstelig hadde jeg snakket med legen. Hun/han kan ta blodprøver med noen dagers mellomrom for å sjekke og berolige deg. Det er slitsomt å gå og engste seg. 5+0 er for tidlig for innvendig UL, for hjertet har ikke begynnte å slå.

Jeg tror du kan slappe av og kose deg videre med den voksende spiren din:-)

Skrevet

Tusen takk for kjempe lettende svar :)

Da skal jeg prøve å slappe av litt mer, dette er så spennende !

Skrevet

jeg har det nett som deg jeg er 5+3 nå og føler nada, har menssmerter/murringer men det er vel det eneste som kan minne om at jeg er gravid....jeg har vært igjennom et fryseforsøk så går på medisiner som gjør at mensen ikke kommer om jeg skulle miste=( så jeg famler veldig i blinde...

jeg var hos legen i går, og tok blodprøve, får svar på mandag håper jeg, da vil jeg kunne se sånn ca hvordan jeg ligger ann...jeg skal på tidlig ul den 15. man kan si at jeg gruer meg gitt, mista for et par mnd siden ogd et sitter hard, da var jeg kvalm til den dagen jeg begynte å blø...så ja hva kan man si?

masse lykke til=) håper vi kan følge hverandre med voksende mager de kommende mnd=)

Skrevet

Har og hatt det sånn. Etter to uker med intens kvalme og veldig ømme bryster, forsvant plutselig alt sammen. Hadde det ikke sånn når jeg gikk med de to andre barna, så jeg begynte jo å lure på om det var noe galt. Er kommet til uke 8, og var på UL i dag. Der var alt i skjønneste orden og det lille hjertet slo tydelig:-) Det ironiske er at i kveld er jeg blitt superkvalm igjen..

Vi gravide har nok en tendens til å engste oss og kjenne etter litt for mye. Jeg prøver å tenke sånn at hvis det er noe galt, er det faktisk ingen ting jeg kan gjøre med det. Og får man en spontanabort er det jo selvfølgelig utrolig trist, men da var fosteret mest sannsynlig ikke levedyktig og naturen ordner opp selv. Det jeg ikke takler er uvisshet, så jeg måtte bare vite om det var sånn eller sånn.

Ønsker dere alle kjempemasse lykke til og håper vi alle sitter med hvert vårt lille nurk til sommeren:-)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg.. Er nok enig i det at vi helt sikkert engster oss alt for mye!

Lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...