Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere må være ganske leie av meg nå, men jeg har jo fått nyss på at gamle navn er "i vinden" nå. Det burde jo virkelig ant meg før jeg bestemte at barnet skulle hete Albert, at jeg ikke var den eneste som hadde vært innom tanken, men nå i det siste har jeg hørt via andre om to andre Alberter pluss en Alfred. Kjenner jeg blir ganske matt, og litt lei meg, over at navnet vi har valgt kanskje blir oppfattet som et "motenavn". (Her er det jo litt forfengeligheten min som snakker, må jeg jo innrømme ;)) Ante meg at det var litt populært, men ikke SÅ populært. Og nå når min bestemor har ringt meg for å spørre hva barnet heter, fordi hun skal ha med navnet i sitt julebrev, føler jeg det mer fastlåst enn noen gang. Jeg liker navnet, føler jo det "passer", så er det for dumt å la seg påvirke for mye av statistikken og bytte??

Synes det er skummelt tilfeldig at jeg har hørt om så relativt mange i løpet av så kort tid. Så derfor spør jeg dere helt ærlig ut: Hvor mange av dere er det som har barn som heter Albert? Kommer Albert til å bli det nye Lucas/oliver/philip/theodor/victor, som jeg ser overalt hvor jeg går på gata? (ser dise navnene nesten overalt på navneskilt på barnevogna...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bare skal beholde navnet:) Vet om én Albert i kommunen, og han er 8 ca..

Valg det navnet DU vil ha. Uavhengi om hva andres barn heter.. Så lenge det ikke er alle nabobarna som heter det samme..

Skrevet

Jeg tror det er helt umulig å få den der navnevalgsituasjonen helt perfekt. Man vil at andre skal like navnet man gir barnet, samtidig som det ikke skal være alt for mange som får samme navnet på samme tid.

Jeg tenker at hvis du har valgt et navn som du får positiv feedback på, så vil navnet også kunne bli veldig populært. Men om du velger et navn som feks Roger (som er veldig umoderne nå (ikke for å støte noen Rogere...)), eller noe du på en måte skjønner at folk rundt ikke kommer til å bruke så vil de jo heller ikke synes det er fint... Ergo helt umulig å bli fornøyd med begge sider, mest sannsynlig hvis du ikke er råheldig!

Jeg kjenner ingen Albert. :o) Kjenner en voksen Alfred riktignok...

Skrevet

Jeg kjenner ingen som heter Albert.

Synes at det er et nydelig navn. Hadde valgt det dersom jeg var deg.

Hvis jeg skal tippe at det blir mer popuært, så tror jeg alikevel ikke at det blir et "ti på topp" navn.

Skrevet

Albert kommer ikke til å bli det, kjenenr ingen barne-Alberter jeg. Hvis det blir det nye Lucas så må du gi det noen år isåfall.

Jeg synes du skal gå for navnet som passer bra, altså Albert. Husk at man ser flere Albert´er når man leter;)

Skrevet

Åh, så deilig med mennesker som sier det du vil høre! :) (For det hadde jo vært hellt latterlig å begynt å skifte navn nå...) Så jeg vil bare si: Takk!

Skrevet

Jeg kjenner en Albert og bor på østlandsområdet her ofte motenavn kommer først. Han er forresten 4 men ingen som følger på trenden som jeg kjenner.

Skrevet

Jeg kjenner/hører om mange små under 2 år i min jobb, og har ikke hørt Albert siden 1996.

Skrevet

Jeg kjenner ingen Albert'er, og tror navnet er litt for spesielt eller gammelt til at det skal kunne bli det nye Lucas, Noah liksom :) Albert er kult =)

Skrevet

Jobber i barnehage så jeg kjenner noen barn under 6 år for å si det sånn. Vet ikke om noen som heter Albert - ikke av søsken heller. Bor også på østlandet.

Sønnen min har også et sjeldent navn (ca 50 i Norge som heter det) men etter at han fikk navnet har jeg faktisk møtt på flere som kjenner noen, eller vet om noen som heter det samme. Jeg hadde aldri hørt navnet før jeg begynte å lete etter navn til sønnen min... Så det er nok ikke til og unngå, men trenger ikke bety at det er et poppis- navn.

Skrevet

Jeg kjenner heller ingen som heter Albert. Synes d er et fint navn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...