Gå til innhold

Tør ikke bli gravid før ks er innvilget- hvordan går jjeg frem?

Anbefalte innlegg

Fikke innvilget ks for 2,5 år siden. På bakgrunn av fødselsangst.

I hvilken grad vektlegger de at man tidligere har fått innvilget ks?

Må jeg ta kontakt med fastlegen min for å få en henvisning til sykehuset..eller hvordan går jeg frem?

Takk for svar!!!

Fortsetter under...

Mener å ha hørt det skal gå gjennom fastlegen ja. Uansett vet nok han hvor du eventuellt skal henvende deg. Vil tro at det er lettere å få andre gangen hvis ting ikke har forandret seg fra første fødsel. I tillegg vet du jo hva du går til både med påkjenninga under oprasjonen og hvordan det er i etterkant. Bare husk å ta det opp så tidlig i svangerskapet som mulig i tilfelle lang behandlingstid og slik.

I de aller aller aller fleste tilfeller vil sykehuset ikke ta stilling til KS før du faktisk er gravid. Men, jeg tror virkelig ikke at du ikke får innvilget KS altså. Jeg ville i hvertfall satt i gang med å bli gravid uten denne garantien, du får nok ingen garanti fra sykehuset før du blir gravid. Prøv ikke å bekymre deg. Har du fått det innvilget én gang får du det nok igjen.

Du må nok som de andre sier gå via fastlegen, som sender henvisning til sykehuset.

Det er fullt mulig å få innvilget ks på bakgrunn av fødselsangst før man ble gravid - i alle fall sa jordmor på helsestasjonen til meg at det er det her, det varierer kanskje litt fra sykehus til sykehus. Policyen varierer endel rundt omkring når det gjelder keisersnitt. Uansett er jeg enig med de andre i at det nok vil bli lettere for deg å få ks nå når du allerede har fått innvilget ks på samme indikasjon tidligere. Når man innvilger ks pga fødselsangst hos førstegangsfødende, er legen fullt klar over at da ofte blir ks i kommende svangerskap også. Det er blant annet derfor de kan være ganske restriktive overfor førstegangsfødende i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...