Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere med det?

Vi har gått til innkjøp av det, men ikke brukt den ennå. Han er 2 uker i morgen, begynner å våkne til litt - særlig om kveldene - og er vanskelig å få til å sove unntatt av ved puppen. Til mammas frustrasjon, så sovner han kanskje ved puppen, men våkner 15 min etterpå etter vi har flyttet ham og uttrykker sin misnøye over å ikke ligge ved puppen lengre. Akk...

Og brystene mine blir av og til leie av og fungere som smokk. (Og pappa av og til frustrert av at han til tider ikke lar seg roe ned helt uten pattene...) Amminga fungerer fint, men er det likevel for tidlig å begynne å eksperimentere med smokken?

(Har selv aldri brukt smokk som liten, og heller ikke samboer har vært noe smokke-barn, så derfor vegrer vi oss kanskje noe ekstra...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fikk smokk når hun var 12 dager, fordi hun hadde et enormt suttebehov. Det har fungert kjempefint. Hun er en liten smokkis nå, snart tre mnd gammel. Ingenting å skamme seg over at bebisn får smokk, selv om jordmødre sier det!;)

Skrevet

Jeg gav min lille gutt smokk i smug på natten på klinikken ;-) Ammingen gikk strålende, men han hang på puppen hele tiden så da fikk han litt smokk innimellom og det roet han og mine brystvorter som var begynt å bli sår fikk litt fred. Han er nå 2,5 måned og ikke noe særlig interesert i smokken men av og til om natten når han våkner så sovner han igjen om han får smokken.

Men som sakt, ammingen går strålende og gutten tar bare smokk ca 3-4 netter i uken...er veldig glad i smokken jeg!

Skrevet

Lillemor begynte med smokk da hun var 2 uker. Som dere var vi også litt skeptiske, og følte det var formaninger om å vente pga sugeforvirrig fra alle kanter. Men amminga gikk fint allerede på sykehuset og hun tok smokken etter et par dager med prøving. Nå er det mest sovesmokk, men vi angrer absolutt ikke.

Skrevet

jeg gikk tvert imot råd fra alle, og gav jenten vår smokk når hun var to dager gml...! det var enten det eller slutte å amme, suutebehovet var ENORMT, og jeg var så fryktelig sår...! heldigvis har det gått bra her hos oss. :) hvis dere får det godt til mht amming, så kan du nok sikkert forsøke smokk etterhvert!

Skrevet

Jenta mi var 1 1\2 veke då ho fekk smokk første gang. Ho hadde eit enormt sugebehov og brukte meg konstant som smokk - førte til ekstremt sår pupp!!! Gi smokk, og ikkje vær redd for sugeforvirring er mitt råd.. Me venta lengst mulig fordi ho sugde så dårlig og eg var så sår, i ettertid angrer eg på at eg ikkje gav ho smokk tidlegare - hadde spart oss for nokre våkenetter i starten :-)

Skrevet

Jeg reiste hjem fra klinikken samme dagen som jeg fødte og jeg tydde til smokken første natten. Ammingen var ikke helt på plass da, men det har ikke vært noe problem med det. Men jeg fikk full melkespreng dagen etter og så hun hadde ikke noe valg:o) Vi bruker smokken til å roe henne, men hun spytter den ut så fort hun sovner. Jeg er stor fan av smokken og tror det er lettere å bli kvitt den en tommeltotten. (hun suttet på tommelen i magen:o)

Skrevet

Med det samme vi kom fra sykehuset. Han hadde et helt ekstremt suttebehov.

Nå er han fire mnd og spytter ut smokken.

Skrevet

Vi begynte m smokk da snuppa var 10 dager gammel- null problem det=)

Skrevet

SÅÅÅÅ misunnlig på dere med barn som tar smokk,her er det helt uaktuelt...slitter sjikkelig :(

Skrevet

glemte å skrive...jenta mi er 5 uker

Skrevet

Han er 2 uker i dag, og i natt var første natta vi prøvde. Han spyttet den ut i begynnelsen, men tok den etterhvert. Før han spyttet den ut igjen- Så det var litt blandet suksess, synes jeg. Vi måtte drive å putte den inn igjen noen ganger før han roet seg.

Skrevet

Hvilke smokk bruker dere da som holder seg i munnen?

Skrevet

Hm. Husker ikke hva den heter (MAM?) men det var en silikonsmokk vi kjøpte på apoteket for barn 0-4 mndr, tror jeg.

Skrevet

begynte med smokk til snuppa da ho var 5-6dager gammel, enormt sutte behov, å jeg NEKTER å bli brukt som smokk!!! Tok smokken med det samme.

Hender hun mister den inni mellom, å da må vi hjelpe henne å putte den inn igjen. Men visst hun mister den etter hun har sovna, så går det bare fint.

Når hun er sulten så blir hun kjempe sur om vi tilbyr henne smokken, spytter den ut med det samme og setter i ett vræl! :)

Skrevet

Lillegutt begynte med smokk da han var en dag. Var barnepleierne på sykehuset som gav han denne. Han hadde stort sugebehov, men jeg fikk ikke lov til å amme:(

Skrevet

Mini var 2 dager gammel da jeg gav han smokken. Men etterhvert ville han ikke ha den lengre. Er 5 mnd nå og har ikke tatt smokk eller flaske siden han var rundt 2 mnd gammel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...