Gå til innhold

Sykepleier som vil bli førskolelærer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og er lei av yrket mitt. Lei av turnus og lei av sykdom og elendighet.

Har to små jenter som går i barnehage, og jeg har nå fått en gryende interesse for småbarns pedagogikk.

Er det noen sykepleiere som har gjort det samme? Tenkte evt å gå deltid så jeg kan jobbe litt nattevakter samtidig.

Er dette sprøtt og lite fornuftig?

Fortsetter under...

Skrevet

Tja, spørs vel om man har råd til å gå mange titusener ned i lønn.

Skrevet

Hei!

Jeg er sykepleier- og forstår dine tanker, den kan fort bli mye sorg og elendighet, og hvis man føler på det, bør man absolutt skifte jobb situasjon. Jeg har jobbet forskjellige steder, men er fast bestemt på å ta videreutdanning innen for ped område å bli lærer om noen år:) da vel og merke i helsefag (vgs) eller som praksisveileder i høgskole (sykpleie)

Se på høyskolen nær deg, hva utdaninnen innebærer, kanskje trenger du ikke fullføre alle fag? Du har jo noe "ballast" med deg.

Lykke til:)

Skrevet

Hei. Takk for svar..

Lønnen er omtrent den samme. Men som førskolelærer får man ikke turnus

tillegget.

Jo har tenkt på ped og lærer på helsefag vdg..men er usikker på om dette er en gruppe jeg har lyst til å jobbe med.

Har også tenkt på demensomsorg for så sikte meg inn på en lederstilling i eldreomsorgen. Noe som vil lønne seg økonomisk...

Nei ikke lett det her altså.

Skrevet

Ja, lønna blir kanskje ikke så mye lavere hvis man faktisk tar utdanning som førskolelærer. Men det betyr jo 3 ekstra studieår og enda mer studiegjeld, noe det vil ta mange år å tjene inn igjen. I praksis vil det altså bli en betydelig merutgift.

Om du derimot skulle jobbe som assistent i en barnehage, ville du virkelig komme inn i et lavtlønnsyrke.

Skrevet

Før du begynner på nytt studie så ville jeg har søkt på stillinger for førskolelærer uten ansvar, typisk utlyst som: Førskolelærer, Pedagog 2 eller Førskolelærer 2.

Jeg vet om noen sykepleiere uten etterutdanning som har slike jobber. Da får du prøvd deg litt:-)

Annonse

Skrevet

Må også nevne at jeg er gift med en barnevernspedagog, og har tenkt tanken om at vi i team kunne startet en egen barnehage. Dog langt fram i tid;)

HI

Skrevet

Dytter litt..

Noen flere sykepleiere som kunne tenke seg noe heelt annet?

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg og gjort noe annet. Har også vært innom tanken på å bli førskolelærer, evt ta noe pedagogikk for å bli lærer på vgs evt høyskolen. Men skulle gjerne også ha jobbet i småskolen. men sannelig om jeg vet. Det er det der med studielån og slikt da, det frister ikke akkurat:(

Skrevet

Her vi bor kan man ta studiet på deltid over fire år. Tenkte å ta noen nattevakter ved siden av så jeg slipper studielånet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...