Gå til innhold

Nygravide.........hvordan forholdt dere dere under rugetiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei nifficat:o)

Jeg for min del var sykemeldt i rugetiden. dette var vårt siste søskenforsøk, så jeg bestemte meg for å "gire ned" i en ENORMT tøff periode.

Jeg hadde tatt akupunktur hver uke i ca 1.mnd før forsøk+før og etter innsett.. Tok ny akupunktur på dag 6 for å øke sirkulason og bedre festemulighetene. (Har fortsat m ak.behanling etter pos test)

Hadde litt varmeflaske på magen de første dagene.

Jeg prøvde å sise "normalt sunt". Var nøye på å ikke putte i meg serlig med sukker. derakk ikke brus, snop, men unnet meg litt sjokolade på en tung dag:o)

Hadde bestemt meg for å gå rolig tur hver dag, men pga barn med influensa, ble det veldig rolige innedager første uka!Hadde trent en del i forkant av forsøk.

Jeg tok Bio-ballance multivitamin, og antioxydant fra Solaray. I tillegg tran hver dag. Tok et homeopatmiddel som heter Sabina.

Psykisk var jeg en vandrende berg og dalbane, spesielt når første uka var tilbakelagt! Det er en påkjenning når testdag nærmer seg...leting etter grav.tegn, tegn som forsvinner, symptom som er der hvis en legger masse godvilje til osv..

Det er en tøff tid, det er det ingen tvil om! Tror det beste rådet jeg kan gi deg er å følge de rådene som blir naturlige for deg. De som passer inn i din hverdag og levemåte, som gjør at rugetiden blir best mulig håndterlig:o)

Ønsker deg masse lykke til på veien! Skal virkelig krysse fingrer og tær for deg:o)

klem

Hei

Jeg var sykemeldt under rugetiden. Jobber som nattvakt som er lite gunstig. Brukte dissen dagene til å gå på kafe med venner, lese bøker, shoppe litt, bare rett å slett litt egentid:-)

Ellers spiste jeg normalt, men holdt med unna kaffe og te, og PRØVDE minst mulig sjokolade og cola:-) Mye koffein er vel ikke det beste..

Spiste vitaminer, folat og tran, og gikk turer for å holde kroppen i form. Dette er bra for hodet og alle tankene og:-)

Lykke til!!

Hei. :)

Jeg tok fotsoneterapi 2 ganger før uttak og akupunktur dagen før innsett. Ellers tok jeg vitaminer og ekstra folat. Gikk turer hver dag for å holde meg litt i form. Ellers prøvde jeg å leve så normalt som mulig. Va litt forsiktig med koffein. Og holder meg selvsagt unna all alkohol og røyk. Men spiste ellers som vanlig. E vel sånn passe sunn tror jeg. Unner meg sjokolade, potetgull og brus en gang i blandt. Tror ikke det e bra å snu helt om på livet heller.

Jeg va også sykemeldt hele rugeperioden. Jobber kun på natt og har en stressende og fysisk tung jobb til tider.

hei ,

jeg gjorde ikke noe annet enn vanlig jeg, bortsett fra at jeg kuttet ut alkohol og røyk....så man trenger ikke bli helt ekstrem i rugeperioden altså....men en ting jeg har gjort som jeg faktisk har tro på er å bytte ut crinone med progestan ( hvertfall for min del). Da jeg ble gravid sist brukte jeg progestan , siden har jeg hatt 5 neg forsøk med crinone.Denne gangen bestemte jeg meg for å ta progestan selv om man ikke får de dekket , og nå ble jeg gravid!! Må være det tenker jeg :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Jeg hadde ikke begynt å jobbe etter permisjonen ennå så tok livet med ro. Jeg levde ikke sundt i det hele tatt, tror ikke jeg har spist så mye godterier på et par år som i rugetiden denne gangen jeg :P

Jeg var også veldig passiv siden jeg hadde hodepine den første delen av rugetiden....

Annonse

Hei!

Jeg levde som vanlig.Men trente ikke hardt.Og hadde ikke samleie.

(men jeg røyker ikke,drikker vanligvis ikke alkohol eller light produkter så det var ikke så mange endringer for meg der)

Idag var knøttet 3,8 cm :-) og vinket til meg

Masse lykke til, nifficat!

Klem/

Jeg tror jeg forholdt meg ganske fortrengende... Hadde ikke tro på at det skulle gå denne gangen heller. Har hatt en del symptomer ved tidligere forsøk uten at jeg har vært gravid, så jeg orket ikke å bry meg om å kjenne etter... Symptomer i rugetiden betyr jo ikke at man er gravid uansett.

Jeg hadde uttak på en mandag og var borte fra jobb t.o.m. fredag fordi jeg hadde så vondt i magen pga mange egg ut. Etter det jobbet jeg fullt og hadde meget travle vakter på jobb.

Spiste og drakk som vanlig. Spiser relativ sunn mat, men er ekstremt glad i sukker i form av sjokolade og brus i tilleg. Jeg drikker ikke mye alkohol til vanlig, men holdt meg helt unna i rugetiden. Tok folat, men det har jeg jo gjort kontinuerlig i 6,5 år.

Alt i alt var det eneste jeg gjorde å holde meg unna alkohol, og det var jo ikke noe nytt. Kanskje jeg gav litt faen i hele forsøket siden jeg hadde gitt litt opp, men det er jo ikke noe man bare kan bestemme seg for å gjøre...

Jeg tok det helt med ro, var i for dårlig form etter uttaket (tendenser til overstimulering) til at jeg orket å være i aktivitet. Jeg hadde planer om å spise sunt, men den planen gikk i vasken. Jeg var sikker på at jeg ikke var gravid, så jeg trøstet meg med firkløverkake opptil flere dager i rugetiden. Jeg tok Omega3 (som er det eneste kosttilskuddet jeg har noen særlig tro på) og folat, og avsto fra alkohol, men ellers levde jeg stort sett som normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...