Gå til innhold

Dere som har født eller snart skal føde tvillinger

Snoopi69

Anbefalte innlegg

Dette er mitt tredje svangerskap, og jeg er snart 4 måneder på veg. Vi gleder oss masse, og er kjempeglade for å få to samtidig. Men jeg klarer ikke la være å bekymre meg for magen min. Jeg pleier å få "store" mager, selv om jeg ikke legger på meg så veldig mye ellers. Er rett og slett redd for å "sprekke" opp nå som det kommer to, og jeg har også hørt at magen kan bli så strekt at magemusklene ikke vil fungere helt som før og magen ikke trekke seg helt sammen. Man kan også få "overheng" som må rettes kosmetisk. Det er jo litt absurd å bekymre seg for slikt når man er så heldig å vente to barn, men litt bekymret er jeg altså. Hvordan har det gått med magene deres jenter? Kjempeglad for svar :-)

Fortsetter under...

Jeg kan ihvert fall berolige deg.

Jeg var veldig slank før fødsel med flat mage.

Og min mage er omtrent som før, kanskje noe bløtere om jeg skal være pirkete....jeg mistet både kiloene og magen i løpet av første uka etter fødsel. Fikk heller ingen strekkmerker.

Jeg ser ut som før :-)

Men jeg tror jeg har vært veldig heldig, er mange som sliter med kilo og mage etter tvillingfødsel - men det behøver altså ikke være sånn :-)

må si jeg er litt bekymret for det samme. men begynnte å smøre meg med gravid olje fra weldea og mamma mio litt om hverandre fra 3-4mnd på vei. har gått bra hittill men nå er jeg like stor som med forrige mann og er bare uke 31. men jeg vet at når det gjelder magemuskelen så har den en enorm evne til å bli bra, men det kan ta tid. faktisk er det håp om at den kan bli bra inntil 5 år etter fødsel. om det skulle bli et problem er det viktig å ikke utfordre den med vanlig sit ups hvor den da vil "bule" på midten men trene side magemuskelene, de skrå. da utfordrer man ikke arret men hjelper magen og være virksom.

Hei!

Min mage er som før jeg ble gravid. Samme som Gitte skriver. Orket ikke så masse mat på slutten, så da la jeg i alle fall ikke på meg. Ingen strekkmerker heller. Jeg tok KS og til og med det er veldig fint! Sånn for å trøste :o)

Tusen takk for svar alle sammen! :-) Det var godt å høre at det virkelig er mulig. Jeg kan jo ikke klage enda, har vært kjempeheldig de forrige gangene. Men kan ikke la være å bekymre meg siden magen min pleier å være stor. Jeg trodde jeg skulle sprekke sist med èn, men den ble helt fin igjen. Nå med to må jeg si jeg er spent... Hører gjerne fra flere! :-) Og dere: Hvor store var megen deres? Jeg ligger laaangt over kurva allerede... (Kurva er rikignok beregnet for èn, men dog.)

Jeg fikk sånn slapp mage som du snakker om etter første svangerskape mitt også jeg. Jeg trente ikke så mye, men magen trakk seg veldig greit tilbake, men det tok litt tid. Etter ca 6 mnd vatr jeg så og si som før. Nå som jeg har født tvillinger er magen ganske slapp og musklene veldig strekt igjen. Det er snart 4 mnd siden jeg fødte, noe har jo magen trekt seg til bake, men jeg får vel ha litt mere tålmodighet denne gangen. Men som du sier, så har jeg blitt lovet opprasjon hvis ikke magen er trekkt seg tilbake innen sommeren igjen. Jeg tenker uannsett at dette er min minste bekymring akkurat nå. Men jeg håper selvfølgelig å få tilbake fasongen min igjen, og kan jeg få hjelp til det så tar jegg i mot det uten betenkeligheter.

Annonse

Hei.Jeg fikk guttene mine for 3 uker siden,med ks. Magen var pløsete og stor en ukes tid etterpå, og nå er jeg helt tilbake som jeg var før.Størrelsen ihvertfall;)Har ikke akurat noe muskler igjen inni der, men de kommer etterhvert.. Skal sies at dette er mitt 3dje svangerskap/fødsel, så jeg er veldig fornøyd.Tenk-4 barn og null strekkmerker:)!!!!hehe.. Må være lov og være glad for det og vel...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...