Gå til innhold

Erfaringer med bekkenløsning?

mammatilverdensskjønnestegutt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i uke 21 nå og har de to siste dagene fått oftere og oftere stikkende smerte i symfysen når jeg går.

Jeg hadde ingenting slikt i mitt forrige svangerskap og blir litt matt nå. Orker ikke tanken på å ha det slik i 4 måneder.

Når begynte deres bekkenproblemer? Og kan det bedre seg?

Hvilken hjelp har dere fått? (Har hørt at noen går til fysio, noen til manuell terapeut og noen til osteopat)

Og har det hjulpet?

Ser at det finnes noe som heter bekken belte som kan hjelpe på. Har noen prøvd dette?

Tar ellers i mot alt av tips

Jeg kontaktet spesialisten jeg går til, eneste rådet hun hadde var å begynne å svømme..

Fortsetter under...

Jeg er ca. like langt som deg, er i min 22. uke. Har også kjent de siste dagene at det er vondt i symfysen /i beinet i underlivet... allerede fra morgenen av når jeg går. Var til fysio forrige uke pga at jeg har begynt å kjenne litt på bekkenløsning, og vill ha litt tips til forbyggende øvelser. Hun kjente på meg, og konstanterte at det var en bekkenløsning på vei, men også litt muskler som kunne vært trent bedre :-) Fikk en del øvelser, men har ikke "rukket " å starte enda, men må vel bare det nå som jeg kjenner det bedre.

Jeg kjente ikke noe før på slutten med min første, så jeg syns det er litt rart å kjenne på det så tidlig denne gangen, men kan jo hende det er fordi det er 2? Vet ikke...

Jeg er sykemeldt 50 % nå, og to uker til, så går jeg ut i 100% SM. Da får jeg tid til å dra å svømme (all trening var bra trening sa hun...), er sambo med en sjømann som er borte fra nå og 2 mnd...så må utnytte formiddagene til trening når jenta mi er i BH.

Lykke til, og tror det kan være lurt av deg å få en henvisning :-)

Jeg hadde ingen bekkenløsningmed førstemann, men når jeg gikk med tvillingen fikk jeg ganske sterk bekkenløsning en periode, men så gikk det over igjen. Men da jeg hadde født ble bekkenløsningen skikkelig ille. Legen sa at jeg hadde hatt kraftig bekkenløsning i hele svangerskapet, men siden jeg hadde vært så stor hadde bekkene holdt seg stabilt på grunn av at alt der nedde varså sprengt ut.

Jeg måtte bare være forsiktig et par ukers tid. Jeg måtte ikke gå i trapper, ikke gå lange turer, ikke gå med motstand (så jeg kunne ikke dytte barnevogna), jeg måtte ikke løfte tungt, ikke kysse beina (verken når jeg satt, lå eller stod) også måtte jeg passe på å belaste kroppen likt på begge sider i alle bevegelser. Det var veldigslitsomt, men jeg hadde så vondt at jeg var nøtt. Dette gikk seg fort til på meg. Men er du ikke forsiktig kan du påføre deg selv slitasjeskader som du kan slite med veldig lenge.

En annen ting:

Jeg ble veldig plaget med krampe i leggene når jeg skulle sove. Det er en stor belastning for bena å skulle holde oppe en sånn tung kropp helesvangerskapet. Men jeg fikk noen heklede ulltråder av ei eldre dame jeg kjenner. Hun insisterte på at jeg måtte knyte disse rundt leggene når jeg sov. Jeg kan ikke forklare det, men det hjalp veldig.

Et annet råd:

Prøv å finn deg i å være mere i ro, ikke slitt deg ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...