Termin 080110 Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 Det går omgangssyke hos dagmamma til jentungen og vet ikke om jeg klarte å ta henne ut derfra i tide. Det er jo fryktelig smittsomt..så jeg er forberedt. Hvordan er det å ha spysjuka i uke 35 ++ ? Det er vel ikke farlig, uheldig, eller kan sette i gang fødsel på noe måte?? Kan uansett ikke si det frister å tilbringe en natt på do med stor mage og bekkenløsning fra før...:-S
Belladonna med to gutter Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 Jeg hadde det i forrige uke, fy f**** sier jeg bare, håper du slipper det så ille som jeg hadde ihvertfall! 3-4 døgn, begge veier...ja...jeg har 20 dager igjen til termin, så det var IKKE gøy. Trodde først at jeg var i fødsel, jm kom hjem til meg og alt, men det var kolikksmerter og kynnere, ikke rier..heldigvis...mannen lå å spøy også. Sønnen vår hadde det først, men det gikk 3 dager før vi fikk det. Og nei, det er ikke farlig:) PS: Bekkenløsning her å....IKKE gøy. Og ja, jeg fikk med meg svineinfluen også....så NÅ er jeg skikkelig fødeklar as!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Brugda Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Jeg hadde det i forrige uke, uke 38+5 da jeg fikk det. Hele familien lå samtidig, spydde som en gris, ALT kom opp! Men jeg slapp heldigvis unna diareen da..det er jeg såå glad for! Tok ca 2 døgn så var jeg hlet frisk igjen. Men det var tungt ja, var så slapp og kvalm at jeg bare klarte å ligge på rommet med lyset av.. og det verket som F i kroppen, ikke lett å lligge så lenge i strekk når man er høygravid:( Håper du slipper unna da!
Mammas lykkebarn Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Sønnen vår på 2 1/2 år har det nå, så jeg krysser fingrene for at jeg slipper unna...
Lola2016 Skrevet 4. desember 2009 #5 Skrevet 4. desember 2009 Jeg fikk omgangsyken i uke 34! Kom som lyn fra klar himmel og kom opp begge veier... Mannen min ringte lege for han ble litt stressa. Grusomt å spy med stor mage men var dårlig i en hel natt og veldig slapp hele dagen derpå, men det var ikke farlig bare veldig ubehagelig:( legen ba meg være flink til å drikke mye så jeg ikke ble dehydrert. Cola hjalp selv om det ikke er spesielt sunt å drikke:) håper du slipper smitten. mannen min ble ikke smittet selv om han bar meg i seng mens jeg Spydde:)
Termin 080110 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2009 Ser ut som vi klarte oss! To av ungene hos dagmammaen kastet opp på fredag, men tulla vår har ennå ikke hatt noe nå natt til søndag. Kan jo enda skje noe seff, men har erfaring med at såntno ofte kommer ganske raskt når man har vært tett innpå syke. *håper i hvertfall fortsatt *
raptus01 Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 jeg fikk det da jeg var gravid sist gang og det endte i fødsel... nå var jeg 4 dager på overtid men ikke den beste oppladningen til fødsel. håper du slipper unna. lykke til
gutt+jente+knøtt Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Som flere sier så går det sikkert som regel helt fint. Jeg fikk omgangssyken torsdag og spydde nesten uavbrutt i 12 timer og satt på do.. Det endte opp med rier med 3 min mellom og stressa baby så måtte overnatte på føden for å få intravenøst, Hadde rukket å bli ganske dehydrert på de timene det stod på. Så er nok lurt å være litt obs. Men som regel går det nok fint:-) Alt er bra igjen nå og lillejenta er fortsatt i magen og har det veldig bra nå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå