Gå til innhold

Vurderer seriøst å.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....utsette prøvingen.

Hadde aldri trodd jeg skulle si det da jeg desperat ønsker meg barn og jeg blir stadig eldre.

Men nå er jeg sliten...

Har en bra betalt jobb som jeg ikke orker å være i nå..Jeg blir syk av jobben grunnet alt for mye stress. Jeg greier ikke det nå.. Har hatt lyst til å bytte en stund, men syns det hadde vært fint å gått i permisjonen derfra grunnet penger. Var så glad da jeg ble gravid i sommer og visste at jeg snart skulle ha en pause...Men hadde en MA for 3 mnd siden. Etter det har det vært kjempevanskelig på jobb og jeg ønsker innstendig å bli gravid igjen. Jeg ønsker det så sterkt at det går ut over ekteskapet og alt annet. Vil ikke begynne i nye jobb og blir gravid med det samme.

Lurer derfor på om jeg skal 6 mnd permisjon fra jobb, jobbe med noe helt annet. En jobb uten mye ansvar og tåle litt lav lønn. Og dermed ikke prøve før til sommeren igjen.. Men begynne å prøve når jeg skal tilbake til jobben min. Og heller fokuserer på alt det andre fine i livet og slippe alt det stresset både jobb og prøving gir.. Heller bare være glad:)

Fristende tanke selv om jeg helst skulle vært gravid for lenge lenge siden...

Tenke tenke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg så inderlig vel.

Jeg har det på akkurat samme måte.

Var også så inderlig glad da jeg ble gravid i vår og visste at da var det bare måneder igjen å jobb i denne jobben.

Men jeg hadde MA i mai, var da 11+4.

Jeg har etpar jobbtilbud stående, med litt lavere lønn. Så jeg og mannen har bestemt at hvis vi ikke blir gravide før nyåret så gir vi oss helt. Og heller gleder oss over de to flotte barna vi har. Så bytter jeg jobb og blir mye gladere.

Men av økonomiske hensyn så har vi ikke råd til å bli gravide etter at jeg har byttet jobb.

Så da spørs det bare om jeg tester negativt eller positivt på tirsdag. Og etter det har vi gitt oss selv en pp til.

Det er en tøff avgjørelse. Men jeg forstår deg så godt.

Ikke greit å ha en jobb der man ikke trives best.

Jeg trives forsåvidt godt i jobben min, hadde det ikke vært for det faktum av jeg er borte fra barna mine 14 dager om gangen.

Det begynner å bli slitsomt. Så jeg ønsker å jobbe på land og se barna mine hver dag, og heller tjene det mindre.

Skrevet

Akkurat det samme med meg, pluss at jeg blir flyttet til en annen avdeling når jeg blir gravid pga.kjemikaler, finner dem ikke en annen jobb får jeg gå hjemme med svangerskapspenger, og det hadde jo vært fint:) Tjener veldig bra i den jobben jeg er i nå, i forhold til hva jeg ville gjort om jeg skiftet til noe annet som jeg da ikke har utdannelse i. Ble kjempe gla de to gangene jeg fikk positiv test, men begynte jo å blø bare noen dager senere begge gangene.. Synes det er en slitsom jobb, og ikke alltid jeg trives like godt heller, men har bestemt meg for å holde ut til jeg blir gravid.

Håper du finner ut av hva som er rett for deg, er jo ikke bra å stresse med det. Jeg har begynt å ta helse og sosial som nettstudie for å få noe annet å tenke på, og for å ha noe annet å falle tilbake på senere. Håper det skal være med å hjelpe meg til å slappe av litt mer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...