Gå til innhold

Film i barnehaven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, finnes det noen her inne (gjerne førskolelærere også!) med synspunkter på dette? I barnehagen datteren min går i ser de på film hver fredag, for at de ansatte skal ha personalemøte... dermed plasseres ungene og én ansatt foran en dvd. Jeg syns det er hårreisende at de ikke leser en bok e.l. i stedet, men de andre foreldrene reagerer visst ikke. Er det meg som er vanskelig, eller er dette litt spesielt?

Jeg vil jo gjerne selv være med på å bestemme hva slags film hun skal se også. De viser selvfølgelig barnefilm, men f.eks Barbie og denslags junk jeg ikke vil at hun skal se. jo, en sjelden gang i en bursdag hadde ikke gjort så mye, men for pokker ikke i barnehaven! Det skal jo være et pedagogisk tilbud.Hvis min datter skal settes til å sløve foran TV så skal det være jeg som setter henne der! En sjelden gang :-)

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Tiden i barnehagen skal brukes på andre ting enn å se på dvd. I barnehagen der jeg jobber ser vi på film cirka 2 ganger i året. Fordi ungene synes det er så morsomt å leke "kino". Da lager de kinosal, tegner billetter som de "selger" og ordner masse. Så ser vi f.eks en episode av Postmann Pat, Pingu, Gråtass eller en tegnefilm. Dette synes jeg er innenfor grensene, men noe særlig mer enn det skal ikke barn se på dvd i en barnehage mener jeg.

Skrevet

i vesla sin barnehage ser de av å til film har sett litt julefilm(tegnefilm) nå i slutten av november.. men de ser ikke lange filmer da. gjerne 30min-45min filmer, en episode av noe tegnefilm serie,,.. jeg har ikke noe i mot det så lenge det er så sjeldent å de gjør det ganske sent på dagen også..

Skrevet

men hver fredag syntes jeg var ganske mye..

Skrevet

For det første vil eg seie meg einig med deg: Dette var frykteleg ofte!

For det andre: Er det verkeleg nødvendig å ha personalmøte kvar veke? Dersom det ER nødvendig så ofte bør dei legge det til etter stengetid. Ungane kan jo ikkje sitte ein time eller to med berre ein tilsett kvar fredag ettermiddag.

I barnehagen til guten vår har dei sett film ein gong i haust. Når eit barn har gjort noko bra (f.eks. kledd av seg yttertøyet sjølv, vaska hendene utan å bli spurt, gått rett i garderoben osv) får barnet putte ei kule i ein stor boks (felles boks for avdelinga). Når boksen er full, får dei velge ein premie, f.eks "kino" med film og popcorn, pizza til lunsj, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...