Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #26 Skrevet 3. desember 2009 Ikke hør på de som sier stakkars hund. De er 2 foreldre. Det er langt verre/ mer egoistisk å beholde en hund når man vil se den lide fordi den faktisk vil bli tvunget til å være inne mye mer enn før og måtte tisse rett utenfor dørstokken fordi barnet har diare, feber m.m. og dere ikke kan forlate huset på 3 dager.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #27 Skrevet 3. desember 2009 Som nybakt mamma med ammetrøbbel, konstant søvnunderskudd og generelt mye stress m baby, hadde ihvertfall JEG aldri taklet å ha en hund i tillegg til babyen de første 5-6 mnd.. Og det blir vel ikke mye lettere m alderen, når baby blir større og kanskje ikke klarer å sove i vogna på tur osv.. Kan en hund klare seg uten lufting fra kl 19 om kvelden og helt til 07 neste morgen? Vet ikke jeg, for har ikke hatt hund selv;) Har du egen hage går det vel greit, men hvis ikke blir det vel verre?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #29 Skrevet 3. desember 2009 Det som er fint med GS er ihvertfall at de ikke trenger så mye mental stimuli - holder i massevis bare de får løpt endel hver dag. Finn steder der du kan ha hunden løs og ha med barnevogn så er mye av jobben gjort. Tren masse innkalling før bebis kommer. Lykke til - dette klarer du
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #30 Skrevet 4. desember 2009 Jeg er og har alltid vært alenemor selv. Jeg mener du skal beholde hunden, for den gir deg en ekstra mening, forpliktelser og aktivitet daglig:) En unnskyldning for å gå tur hver dag, en ekstra forklaring på hvorfor du ikke kan diverse saker;), en aktiv og hårete kompis for ditt voksende barn:) Ikke hør på de som tror de vet hva de snakker om. Jeg ga vekk katten min på det tidspunktet du nå er. Skulle aldri ha gjort det, og angrer til tider enda - 16 år etter at jeg ga den fra meg........ Selv om jeg har hatt katter i ettertid, så var den katten noe spesielt for meg......
Julelita Skrevet 4. desember 2009 #31 Skrevet 4. desember 2009 Nå er jeg ikke alenemor, men bf har en jobb som medfører at han er borte flere døgn i strekk, og da er jeg alene med både baby og hund. Snuppa er nå 3 uker, og jeg har en puddel på 20 mnd. Merker godt at det blir mindre oppmerksomhet på hunden når bf er på jobb, men passer på at han får kos/oppmerksomhet/lek/trening når snuppa sover, han får mange turer ut i hagen i løpet av dagen, og i tillegg går vi alle tre på trilletur. Det er ikke noe problem det. Synes at hunden har tilpasset seg bra til å spille annenfiolin. Når snuppa trenger meg, må han rett og slett vente. Men han får det han trenger likevel. Jeg tror ikke at det er nødvendig å gi bort hunden fordi du skal ha barn. Om familien din ikke forstår det, så synd for dem. Det er ditt valg, ditt barn og din hund. Om du senere finner ut at det ikke går, har du i alle fall prøvd. Da er det ikke noe du senere trenger å tenke tilbake og evt angre på.
Miztery Skrevet 4. desember 2009 #32 Skrevet 4. desember 2009 Dette klarer du, ikke omplasser hunden, du kommer til å angre! Det krever nok bare litt mer planlegging! Meld deg inn i en aktiv hundeklubb, og skaff barnevakt en eller to ganger i uka, sånn at du kan trene hunden skikkelig da, og ellers i uka trener dere sammen mens du har ungen i vogna, og hun ligger og sover. Og som noen tipser om, hør med noen om å lufte hunden en gang om dagen, eller i alle fall noen ganger i uka mot et lite beløp. Jeg måtte, med pålegg fra politiet, omplassere eller avlive min hund i sommer.. Jeg omplasserte den tilbake til oppdretter, og det går ikke en dag at jeg ikke tenker på henne og savner henne. Klarer ikke tanken på å få meg en ny hund, ingen som kan erstatte henne uansett...
winneboo Skrevet 4. desember 2009 #33 Skrevet 4. desember 2009 Hehe håper du tuller nå anonym. Syns du det er ille at hunden ikke får all oppmerksomhet noen få dager i året hvor omgangssyken\influensaen herjer? Ja hunden min tok virkelig skade av å ikke gå tur i ett døgn da vi spydde. Da kan jo ingen ha hund da, tilfelle de får omganssyken og bikkja ikke får tur en dag eller to, kun turer ut i hagen.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #34 Skrevet 4. desember 2009 Jeg skjønner ikke at noen klarer å vurdere å gi bort hunden sin. Jeg har en hund på 6 mnd og er gravid i 3 mnd. Jeg har aldri vurdert å gi bort hunden min, jeg elsker den som et familemedlem, noe han også er. Selvfølgelig skal jeg få tid til hunden min, han er jo tross alt min "førstefødte":))) Tenk så flott for barnet vårt å få vokse opp med en snill og god hund, han gir masse til familen, og vi gir like mye tilbake. Han ligger nå og sover ved beina mine, kjenner jeg får vondt i hjertet av å tenke på å ikke få se han mer.. Nei behold hunden din, som jeg så noen foreslå så får du heller få noen til å gå turer med han innimellom hvis du ikke får tid. Tenk så koselig både for barnet ditt og hunden din og vokse opp sammen:)) Gråt som bare det når jeg leste fortellingen av Willis
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #35 Skrevet 4. desember 2009 Nå blir ikke jeg alenemor, men jeg er 28 uker på vei med førstemann og har to border collier. Den eldste av dem er faktisk omplasseringshund. Verdens herligste hund det der! Hun hadde dessverre ikke hatt det godt fant vi ut etter hvert. Hadde blandt annet i begynnelsen grusomme mareritt hver eneste natt hvor hun bare lå å hylte, og eneste trøst da var å få ligge heeelt inntill kroppene våre i sengen. Stakkars liten. hun var da bare 7 mnd. Heldigvis ble hun trygg på oss etterhvert og marerittene forsvant gradvis. Jeg holder nå på å lære opp hundene mine til å gå pent vedsiden av meg i bånd sammen med barnevogna, slik at jeg kan gå med både dem og babyen samtidig. Jeg synes løse hunder er en uting, siden det er mange som er redd dem! Jeg har også tatt med meg hundene til folk jeg kjenner med små barn for å se hvordan de oppfører seg blandt dem. Det viste seg å være null problem. Selv om dette er viltre hunder med mye energi så sitter de musestille i nærheten av barna og lar dem gjøre hva de vil. Fingre inn i munn, dra litt i værhår eller hva som helst. De bare sitter der og går når de ikke gidder mer. Mine hunder er 2 og 6 år gamle. Jeg skjønner godt din problemstilling med tanke på at du blir alene med babyen. Her er vi tross alt to som kan gi både baby og hunder den oppmerksomheten de har krav på. Jeg ville ALDRI levert hundene fra meg på bakgrunn av hva min familie sier. Det er du som skal leve med dette ikke dem, og det er ikke sikkert de har mulighet til å sette seg inn i din situasjon. Et godt tips jeg har til deg er å sette en annonse i avisa hvor du etterlyser en person som har erfaring med hunder som enten kan ta med hunden din ut på tur, eller avlastningshjem dersom du synes det fungerer bedre!! Lykke til, jeg er helt sikker på at dette kommer til å gå kjempefint!!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #36 Skrevet 4. desember 2009 Hei, Jeg er ikke alene mor, men har en mann som jobber i forsvaret så er mye ute å reiser. .Vi har pdd 8 hunder. Mine 3 Irsk setter samt en KV og hans 4 KV. Jeg hadde tre og han hadde 3 når vi traff hverandre. Er mye alene med barna, tvillinger på 4 mnd, men går veldig greit. Nå har vi kanskje et litt annet hundehold enn mange andre, sjelden vi går vanlige turer, blir stort sett treningsøkter med hunden og at de lufter seg i hundegård. I går hadde jeg med fire av de i skogen samt barn i vogn, slitsomt til tider ja, men ville ALDRI ha byttet bort den tilværelsen jeg har Hunden gir oss så mye glede ! Deilig å ha de hjemme når barna soverm jeg nyter kveldene med hundene rundt meg
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #37 Skrevet 4. desember 2009 Hva gjør du hvis du får en unge til? Omplasserer du den første? Herregud, selvfølgelig blir det travelt med baby og hund, men litt må du vel kunne ofre for dine egne????????????????
Myy Skrevet 4. desember 2009 #38 Skrevet 4. desember 2009 Hei. Jeg har en hund på 1 og et halvt år. Jeg er ikke alenemor, men stort sett alene om ansvaret for hunden. Jeg har fått tips av en annen jeg kjenner om å kjøpe bæresjal. Da kan man jo gå med babyen på magen og hunden i bånd. Går nok fint med hunden ved siden av vogna også. Det viktigste er jo at man får kombinert lufteturene/annen trening og baby Så lenge du ikke er for lenge borte fra hunden hver dag går det nok bra =) Jeg har i alle fall lagt en plan for meg om min nydelige labrador han. Lykke til du også
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2009 #39 Skrevet 4. desember 2009 Jeg måtte omplassere min valp da jeg ble gravid, dette pga ekstrem svangerskapskvalme som jeg hadde i 7 måneder. Jeg har ikke angret et sekund, annet enn at jeg har dårlig samvittighet.
Gjest Skrevet 4. desember 2009 #40 Skrevet 4. desember 2009 Tusen takk for alle som har kommentert og kommet med gode råd. Jeg setter stor pris på det:) Jeg er fortsatt litt usikker og har bestemt meg for å ta tiden til hjelp, ikke gjøre noe forhastet og se hvordan det går. Ønsker alle en god fredag og god helg:)!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå