-68mamma Skrevet 3. desember 2009 #1 Skrevet 3. desember 2009 ...fordeler ved å få vinterbarn ? Jeg hadde så innmari ønsket meg et sommerbarn, men nå blir det jo ikke det (september på det aller beste) så nå trenger jeg noen gode argumenter overfor meg selv på hvorfor det egentlig er bedre med vinterbarn :-) Det som er så deilig med sommerbarn (jeg har en av hver) synes jeg er at det er lyst og varmt, man behøver ikke stresse med masse klær til babyen - body og et teppe holder lenge og du bekymrer deg ikke for at den fryser. Man kan ut og rusle turer med en gang etter fødselen - få litt trim og dessuten elsker jeg å gå tur.og når man kommer hjem fra tur kan babyen bare fortsette å sove i bagen som man tar med inn, uten at man må vekke og kle av ulldresser og styr. Man trenger ikke stresse med å klemme seg inn i jeans og boblejakker selv med en gang heller - men kan fint skjule flesket i litt løse kjoler og flagrete topper. Det er enklere å amme offentlig, ikke seks lag med tøy som skal brettes til side først. Man kan sole seg i hagen mens babyen sover i skyggen i vogna. Dessuten synes jeg det er enkkere å gå ned i vekt om sommeren, man fyser ikke på snop hver kveld og sitter inne og sturer. Og man er mere sosial - babysen kan være med når man besøker andre, sitter i hagen, griller, drar på stranda etc. Men vinterbarn ? Eneste jeg kommer på at man får et halvt år på å komme i form etter svangerskapet - til å finne beach-formen, he he - og det er lettere å gå inn på et treningsstudio og komme igang litt ordentlig om vinteren. Hjelp meg å finne masse flere fordeler !!!
~Månestråle~ Skrevet 3. desember 2009 #2 Skrevet 3. desember 2009 hehe, tjah, skal vel komme på noen - Det du nevner selv om beachformen - Du slipper å gå HØYgravid på den varmeste delen av sommeren. - Du har permisjon med "stort" barn når sommeren er på sitt beste Noen jeg kom på sånn i farta. Kommer jeg på fler, kommer jeg rushende tilbake hehe
GogJSpentNå Skrevet 3. desember 2009 #3 Skrevet 3. desember 2009 Får du vinterbarn så slipper du å vente til neste sommer med å få..
Superteam GRAVID <3<3<3<3 Skrevet 3. desember 2009 #4 Skrevet 3. desember 2009 Det jeg og tenker med typisk september barn månestråle! Da jeg har permisjon i et år, og har heeeeele sommeren fri med en unge som nærmer seg gå-alderen! Har en del tid på å komme ned i vekt igjen, Kan jo ut å gå turre selv om det er vinter, så lenge det ikke er bikkjekaldt og snøstorm! Finnes så mange deilige fine ull"soveposer" som man kan ha i vognen, og skal vel mye til for at ungen skal fryse da! Ungen begynner på skolen når den er stor nok! (Jeg blir tante 14 des (håper jeg), og la oss si at jeg hadde fått barn 2 januar 2010.. Da skulle mitt tantebarn begynt på skolen 1 år før min unge.. Og jeg føler da at mitt tantebarn hadde hatt lettere for å lære enn min unge..! Min unge hadde vært 5,5 år når den begynte på skolen og mitt tantebarn hadde vært 6,5 år..! For er det ikke sånn at de begynner på skolen det året de fyller 6?) Har og mest lyst på sommerbarn.. Alle har vel det:) Men vi må vel ta det vi får hehe! Tror min neste el blir 24des neste gang.. Jah..! Tviler på det blir så mye forsøk der når vi skal dele leilighet med ca hele familien i danmark..! Så håper jeg er gravid nå jeg
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 3. desember 2009 #5 Skrevet 3. desember 2009 Jeg har en datter født i november. Veldig fint det synes jeg. Det eneste er at det blir jo litt nærme jul. Kunne godt spredt gavene litt mer...hehe:) Også har jeg vært inne på tanken at hun vil jo bare være 5 år når hun skal begynne på skolen. De er jo så små.. Men hun er jo oppvakt, så får håpe på at det går bra Nå venter jeg sommerbaby, spent på hvordan det blir. Det kan være veldig slitsomt for de bittesmå hvis det er 30 grader ute. Lettere å kle de fordi det er kaldt. Varmen får man ikke gjort like mye med. Jeg har prøvd å planlegge å få vårbarn(ved forrige runde), men har mistet 3 ganger så langt, og har derfor innsett at det ikke er særlig vits for meg å planlegge noe som helst. Sist skulle jeg først ha termin i mai, så september, så endelig satt spiren og hun kom i november. Denne gangen skulle vi først ha termin i april, og nå er foreløpig termin 6. juni. Vi får nå se hvordan det går. Er glad bare jeg klarer å bære frem dette barnet til termin. Lykke til med ev prøving på vinterbarn
kmne+ida+sara Skrevet 3. desember 2009 #6 Skrevet 3. desember 2009 Hei 68-mamma. Jeg har selv en jente født i november, og har veldig mange av de samme tankene som deg ang vinterbarn, mye klær, født sist i året ifht skolestart osv. Vi drømte også om sommerbarn, men det blir ikke neste år hvertfall. Men, en fin ting m november-barn er, som noen andre her skrev, at du slipper å være høygravid om sommeren. Dessuten var det helt nydelig å være ferdig m de første tre månedene (kolikk) til våren nærmet seg, så ammetåken letter samtidig som solen virkelig titter fram Og sommeren m en jente (el gutt såklart) som kan sitte i plaskebasseng i hagen er også kos. Mannen min er lærer, og kan berolige meg med at det ikke har noe å si faglig sett, når på året et barn er født! Heldigvis! Målet er nå bare å få til et lite nurk, så får det komme når det kommer. lykke til, alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå