Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #1 Del Skrevet 3. desember 2009 Endelig vært hos gynekolog, grunnet plutselig, mye, mannlig hårvekst. Bikinilinje til halvveis ned på låret, pluss en god del svarte, lange hår spredt utover hele låret ned til kneet, tett og skjemmende hårvekst på leggene....i tillegg til kraftig håravfall på hodet, kviser og at jeg plutselig har vært plaget med mye blødninger. Viste seg at jeg hadde endel tomme eggfollikler eller hva det heter på begge eggstokker. Og det tyder jo på pco. Men jeg er ikke overvektig, har timeglassfigur, har i hvert fall hittil vært plagsomt (glad for mine barn, men de kom ikke helt bestilt) fruktbar, og jeg har ikke vært plaget med hårvekst tidligere. Så det var vanskelig å stille diagnose, må først til indremedisiner for å finne ut om det er noe galt med binyrene, om det er eggstokkene som forårsaker dette, eller om jeg kanskje alltid har produsert mye testosteron. Spurte hva vi kan gjøre med hårveksten, og han sa at det etter hans erfaring ikke fantes noe som fjernet det. At man kan ta p-piller som kan hindre videre utvikling ,men at det ikke fantes noen kur, og at han sjelden så noen som fikk redusert hårveksten som allerede var der:( Han mente at hårveksten ikke var ille ift hva mange andre opplever, og jeg er glad jeg ikke har det i ansiktet. Men dette betyr at jeg må nøye barbere bena mine helt fra tærne til lysken, daglig, om jeg skal kunne gå med shorts, skjørt eller enda verre - bikini. Er i tillegg separert, og ser ikke frem til å introdusere kroppen min med denne hårveksten, til andre. Jeg vet at jeg er heldig som ikke sliter med fruktbarheten, og at det kunne vært verre. Men jeg er likevel knust! Jeg føler meg så ufattelig ekkel! Har bare lyst til å grine. Øynet håp da jeg leste om laser og sånt, men han sa at det fungerte dårlig på store områder som legger og lår, at det først og fremst hjalp i ansiktet. Ikke dekkes det heller, kun ansikt som dekkes. Jeg vil jo ikke bruke mangfoldige tusen på å behandle dette om jeg ikke kan vite om det hjelper. Vær så snill - fortell dere som har problemer med hårvekst. Er det noe som har fått de stygge mannehårene til å forsvinne? Det er jo ikke helt sikkert at jeg har pco (alltid vært superregelmessig med mensen, ble gravid to ganger mens jeg brukte p-pille, har timeglassfigur, lavt blodsukker og lavt blodtrykk osv), men årsaken til hårveksten og hårtapet er uansett den samme - testosteron. Håper noen kan gi meg noen oppløftende ord:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141081187-nedsl%C3%A5tt-etter-bes%C3%B8k-hos-gynekolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2009 #2 Del Skrevet 3. desember 2009 Har forresten de siste månedene vært plaget med hetetokter om natten, er dette vanlig ved pco? Våkner og er kokvarm selv om jeg har tatt av dynen og har vinduet på vidt gap i minusgrader. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141081187-nedsl%C3%A5tt-etter-bes%C3%B8k-hos-gynekolog/#findComment-141081204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2009 #3 Del Skrevet 5. desember 2009 Hei! Skjønner din frustrasjon! Tror vi alle kvinner med PCOS og sjenerende hårvekst av mer eller mindre grad kan si med hjertet på hånden at vi forstår din frustrasjon. Det er vannskelig for en kvinne å måtte være tvunget til å leve med "manlighårvekst" og også vite at det ikke er noe spesielt som kurerer dette. Selv har jeg vært gjennom store depresjoner pga hårveksten og jeg har søkt om å få dekt det av trygdekassa. Legen min ble faktisk oppriktig sint når han så jeg fikk avslag så han ringte ned dit personlig for å høre noen av dems urimelige krav. Det eneste vi kan gjøre, og må gjøre er å godta kroppen som den er.. Vokse, barbere.. Bearbeide. Pris deg lykkelig for barna du har, flere av oss som sliter i mange år for å få det til og jeg kan love deg du føler deg mer "mandig" når du ikke kan bli gravid av deg selv. Så hold hodet høyt og prøv å se videre på andre muligheter. Hilsen ei som ALDRI drar på stranda. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141081187-nedsl%C3%A5tt-etter-bes%C3%B8k-hos-gynekolog/#findComment-141092734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå