Gå til innhold

Drikker dere alkohol under prøve perioden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på etter at TR er slutt og til ikm...

Jeg er på min 6 blødningsdag, har vel EL rundt den 12.desember. lurer på om jeg skal ta et glass vin i helgen, men vet rett og slett ikke om jeg tør. tenk om alkoholen gjør noe med egget slik at det blir "dårligere"?!?

Hva tror dere jenter? går også på pergo,kan man blande alkohol og slike piller.....

klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg nyter alkohol selv om jeg er prøver..

Blir å ta meg et glass vin til tider helt til positiv test.. :)

Foster å mor deler ikke samme blodgjenomstømning di 5 første ukene heller sa jm..

Men det anbefales jo å ikke å røyke å ikke drikke når man prøver eller skal ha barn.. Er vist lettere å bli gravid da har jeg hørt..

Skrevet

De første 4 pp drakk jeg ingenting, men ettersom det nå ser ut til at ting kan ta litt tid drikker jeg litt på julebord og andre festligheter. Orker ikke spørsmål om jeg er gravid heller... Jeg drikker ikke mye, men kanskje 2 glass vin på en kveld. Det jeg har merket er at ingen legger merke til om du drikker mye eller lite - bare om du drikker eller ikke. Jeg har latt være å drikke når jeg er i perioden fra el til mensen, men det har vært naturlig i de sammenhenger at jeg kan kjøre =)

Denne syklusen var jeg på julebord på fredag og startet på pergo på søndag. Tror ikke mine 2 glass med vin ødela noe.

Skrevet

Hei! :)

Jeg drikker alkohol i perioden fra TR til EL. Etter EL er jeg avholden til TR kommer :)

Skrevet

Jeg drikker sjelden alkohol, men ja det har jeg gjort. Fosteret deler ikke blodomløpe før i uke 5-6 ( husker ikke helt, det er lenge siden jeg leste det). Det er iallefall god nok margin til å drikke ett glass under prøveperioden:)

Skrevet

Kokosyklus :) Det stemmer ikke. Fosteret får i seg alkoholen fra uke 4: http://libero.no/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2369.

Og da er det mange som ikke vet om de er gravide enda...

Det finnes veldig lite forskning om hvor mye skade alkohol kan gjøre på embryoet i de tidligste ukene, derfor anbefaler helsedirektoratet at man skal avstå fra alkohol under prøving. http://www.helsedirektoratet.no/gravid/alkohol_og_andre_rusmidler/

Folk må jo gjøre som de selv vil og det som føles riktig for dem, men man skal være forsiktig med å si at det ikke har noe å si om man drikker i prøveperioden. :) Dog, ett glass gjør nok neppe noen skade ;) Så der er vi enige :) hehe

Skrevet

Til Månestråle

Fra fostrerts uke 4 eller mors uke 4??

Skrevet

Julia :)

I følge den linken jeg la med regnes det fra mors uke 4 :)

Skrevet

Jeg drikker sjelden alkohol, og når det først blir noe så er der ytterst sjelden mer enn 1-2 glass vin.

Jeg koser meg frem til det blir en positiv test, det har jeg gjort med alle mine svangerskap.

Tror ikke 1 glass vin kan skade et embryo i uke 2.

Det er nok stor forskjell på det å ta seg en durabelig fest og bli beruset rett før IKM, og det å ta et glass vin en uke før IKM.

Skrevet

Oki.. :)

Hmm.. Skal på julebord i morgen skjønner du.. Er 31 dager siden tanta kom men testet negativ i går.. Skal teste i morgen også for å være sikker..

Har veldig uregelmessig mens..

Kan hende jeg bare dropper å drikke.. Hadde ikke tenkt å drikke no serlig mye uansett..

Skrevet

Kan ta meg en fest mlm TR og EL, men etter at EL er jeg mer avholden. Kan godt ta meg et par glass vin, men drikker meg ikke full.

Skrevet

Har lest linkene dine, Månestråle, men i følge babyverden skriver de noe annet.

Det er den siden jeg hadde lest. Jeg har kanskje misforstått. Libero siden oppfattet jeg som mer generell.

Det er uansett et valg de fleste må ta, jeg har vel egentlig ikke drukket vin etter EL noen gang.

jeg er ganske streng i svangerskapet:)

Skrevet

Nå har vi prøvd i et år, så jeg drikker når det er fest/julebord. Drikker meg ikke full, men brisen. Ikke så ofte jeg drikker da, si 6 ganger i året kanskje, max:)

Skrevet

da tar jeg meg et lite glass i kveld:D tusen takk for svar jenter! Håper dette blir siste helgen hvor jeg har mulighet til å ta meg et glass på i hvertfal 1 år!!!!!!!;)

Skrevet

Jeg drakk i fjor når jeg ikke visste at jeg var gravid, men der mistet jeg. Så jeg drikker ikke nå, tror ikke det er så lurt og drikke hvis du har bestemt deg for og bli gravid. Mener jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...