Gå til innhold

3.barn, 3 dager til termin.. Aldri gått så lenge gravid!!!!

Anbefalte innlegg

Det er jo livsfarlig å ha fått to barn før en god stund førtermin. I mitt hode har jeg jo hatt termin for lenge siden... Barnet er stooooort og nå vil jeg føde!

Noen andre med termin i disse dager?

Noen som venter nr tre som er i min situasjon??

Fortsetter under...

Hei!

Barn nr tre i vente her, og jeg er ikke MINDRE enn 10 dager på overtid!! Mitt barn er og stort, og JA jeg vil føde NÅ!!!

I dag har jeg prøvd akupunktur, pluss at jeg har vært og snakket med gynekolog. Har jeg ikke født til mandag blir det ks tirsdag!!

Er sliten, tung og lei....

Da jeg fødte for 2 år siden, gikk vannet 2 dager før termin. Og det er rart med det, men har jo forestilt meg at jeg ikke skulle gå over med nr tre! Så feil kunne jeg ta....;)

Så tro meg jeg har full forståelse at du nå er klar...men det sies jo at nr 3 er en luring!!

Lykke til!!

Har det akkurat som deg, men 14 dager til termin ennå da... Mine forrige kom 12 og 21 dager før termin, så både jeg og jordmor regnet det som sikkert at babyen skulle komme tidlig denne gangen også. Litt mer usikker nå når det nærmer seg..

Er i god form, og stresser egentlig ikke, men er bortreist fra familien for å være nærmere sykehuset:-( Lengter veldig etter barna mine, og det er jo sååå mye man skulle gjort hjemme før jul! Det positive er at jeg får hvilt meg og samlet krefter til fødselen istedet for å stå med hodet i vaskebøtta +++ hjemme.

Lykke til! Må jo skje noe nå snart..

Tredje mann er en luring ja... det har jeg også hørt. Til du som svarte først: Vet du hvor stor babyen din er ca??

Får jeg spørre hvorfor KS?

Jeg har fått estimert jenta for 14 dager siden og da skulle hun være ca 4500 ved fødsel. Jeg føler hun er større nå enn det...

Jeg har time på sykehuset 2 dager etter termin, men jeg skal bare strippes for å prøve å få igang litt...

Litt av et dilemma det her. ønsker å gå naturlig i fødsel, men er også redd for å gå for lenge pga størrelsen...

Tredje mann er en luring ja... det har jeg også hørt. Til du som svarte først: Vet du hvor stor babyen din er ca??

Får jeg spørre hvorfor KS?

Jeg har fått estimert jenta for 14 dager siden og da skulle hun være ca 4500 ved fødsel. Jeg føler hun er større nå enn det...

Jeg har time på sykehuset 2 dager etter termin, men jeg skal bare strippes for å prøve å få igang litt...

Litt av et dilemma det her. ønsker å gå naturlig i fødsel, men er også redd for å gå for lenge pga størrelsen...

Hei!

Skal prøve å gjøre en lang historie så kort som mulig;)

Første gang jeg fødte endte det med haste ks. Grunnen til det var 2 årsaker: 1: misfarget fostervann og dårlig hjertelyd.

2: Kroppen min hadde for sjeldent og for ineffektive rier.

Andre gang jeg fødte gikk vannet uten at noe mer skjedde. Ble satt på drypp etter 36 timer, noe som ble et 18 timers smerteh..... Kunne ikke få epidural pga tidligere ks, så akupunktur og lystgass ble min trøst. Og den var ikke god nok!! I tillegg fikk versla infeksjon og måtte ha sepsisbehandling v/barnepost + at hun fikk innlagt sonde for å få nok veske og ernæring til amming kom sikkelig igang.

Dette ga meg skrekken, og etterhvert som fødselen nå har nærmet seg har jeg fryktet "igangsatt" fødsel.

Derfor: hvis ikke fødsel starter naturlig blir det dermed ks tirsdag - og da er jeg jo 15 dager over termin.

Estimering: Vært for ca 1 uke siden og da var baby 3900 g. Men, som gynekolog sier så er det 20 % +/-. Med andre ord kunne faktisk baby vært 4500 allerede da....

Jeg føler selv at baby er stor, og kurven på sv.skjema flater ikke ut slik den skal mot slutten. Har litt panikk for at den skal være så stor at det oppstår komplikasjoner, men må jo stole på legen!!

Tips til deg: er du bekymret for stort barn, og gynekolog sa den skulle være ca 4500 v/termin så krev en ny estimering når du har termin. Viser den nye etimeringen samme resulatat, så kan du faktisk kreve å ikke gå for lenge over termin!! Og det tror jeg faktisk gynekologen vil være enig i....

Nå skal jeg bare ruge i vei.... Hadde vært artig om denne fødselen kunne vært 100 % naturlig, men det aller viktigste er faktisk at det går bra med både baby og meg! Så blir det ks så får det bli ks!!

Ønsker dere begge lykke til!

UPS ble litt langt dette her;)

Annonse

OI det var litt av noen fødsler altså..

Skjønner godt at du går for KS.

Jeg skal be om en ny estimering på tirsdag. Da skal jeg til sykehuset og strippes. Og det hørtes ut på legen min at han gjør som jeg ønsker. Men jeg ble satt igang forige sv skap og det var en superrask men ekstremt inntens og vond fødsel. Men de tok vannet ved 5 cm åpning for at det skulle gå fort pga at jeg hadde Hepatose. Å fra de tok vannet gikk det 20 min til jeg hadde full åpning og hadde født.Men nå er det jo ingen grunn til å ta vannet så tidlig så det kan kansje bli bedre nå. Blir helt nærvøs av dette.

Jeg har jo helt skrekken for KS eller det vil si bedøvelse i ryggen... Hadde jo aldri villet ha epidural uansett hvor lang og vond fødsel jeg hadde tror jeg.. Men må jeg så må jeg da... er ikke værre enn det :)

Jeg får spise sterk mat, gå tur, ha sex, og vaske vinduer i helgen tror jeg. Der beste hadde vært vanlig fødsel.

Lykke til så mye du også!!! Håper du får en naturlig og fin fødselsopplevelse denne gangen.

Takk for det!

Sitter fortsatt her og venter på at noe skal skje, men til ingen nytte.....

Tålmodighet er en dyd!!

Bra du skal på sykehuset tirsdag! Jeg ble strippet onsdag - til ingen nytte!!

Høres, og oppdateres!?!

Har seriøst bestemt meg for at jeg skal ta en ny vekstestimering hvis jeg kommer meg til tirsdag, og hvis frøkna ligger rundt 5000 da så tror jeg at jeg ber om å bli satt igang...

Tror jeg da...

Vil føde i helgen allerhelst!!

Krysser fingrene for degi helgen også!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...