Gå til innhold

Emma eller Sara??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om Emma Sofie eller Sara + litt tøft sjeldent mellomnavn?

Blir Emma Sofie for sukkersøtt eller Sara for "skarpt"??

Er opptatt av at navnet skal bæres med stolthet som barn, tenåring og voksen:-)

Til dere som vil svare at det er poppis, så tenker jeg at i allefall Sara er et klassisk stødig navn som har vært jevnt brukt i andre land i flere tiår nå, så det er ikke så nytt at flere heter det...men jeg vil gjerne høre meningene til alle:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke Sara og Sofie, men Emma er et koselig navn.

Hva med:

Emma Regine

Emma Dorthea

Emma Tomine

Emma Martine

Emma Matilde

Emma Otilie

Skrevet

Emma Sofie var fint...

Sara Otilie

Sara Victoria

Sara Pernille

Sara Regine

Sara Johanne

Sara Alexandra

Emma Susanne

Emma Nathalie

Emma Kristine

Emma Mathilde

Skrevet

Emma Sofie er pent :) Jeg elsker navnet Emma, Sara er også fint, men Emma finest ;)

Emma Isabelle

Emma Isabella

Emma Helene

Emma Martine

Emma Olivia

Emma Celine

Emma Sophia

Sara Josefine

Sara Natalie

Sara Eline

Skrevet

Emma Josephine eller Emma Josefine er også nydelig ;o) Eller Emma Caroline :)

Skrevet

Liker best Sara med et evt. mellomnavn...Nydelig navn!

Skrevet

Tror jeg ville ha valgt Sara, begynner å bli lei av Emma.

Skrevet

Jeg synes Sara blir litt for muslimsk, litt sånn Fatima for meg... Emma Sofie er pent, men ikke særlig spennende da - er 298 som heter det i Norge. Uansett et navn hun trygt kan bære på :-)

Skrevet

Sara er vel et hebraisk, dvs jødisk navn og da er det vel ikke muslimsk??? Litt rar kommenta, ærlig talt. Vi lever i et flerkulturelt samfunn og så videre.

Sara er fint, hva med Sara Viola?

Emma er helt greit, og Sofie seiler opp som et veldig vanlig mellomnavn. Men det kan godt være at dere vil ha et vanlig navn på jenta!

Skrevet

Sara var kona til profeten Ibrahim, og er et veldig vanlig muslimsk navn, eller mer korrekt sagt - vanlig navn blant muslimske kvinner. Jeg har ingen ting i mot muslimer, men for meg personlig blir dette navnet for utpreget etnisk, og jeg kunne ikke valgt det - akkurat som jeg ikke kunne valgt Ante eller Yoko...Vi er alle forskjellige, og liker navn bygd på personlige erfaringer og assosiasjoner; og HI sa hun ville høre folks meniger, så da er jeg så freidig at jeg kommer med den ;-) Og med tanke på hvor populært navnet Sara er, så vet jeg også at min mening er i klart mindretall her...

Skrevet

Jeg liker absolutt best Sara.

Sara var i følge Bibelen gift med Abraham (stamfar til både jøder og muslimer). Videre ble hun mor nitti år gammel til Isak. Isak giftet seg med Rebekka og fikk sønnene Esau og Jakob. (Også fortsetter den jødiske historien.) Før Isak kom til verden, hadde Abraham fått barn med tjenestepiken Hagar (som ble hans medhustru): Ismael. Ismael er bestefaren til Muhammed...

Skrevet

Jeg liker både Emma og Sara og er enig med deg at det er gamle, klassiske navn. I vår familie har vi Sara-er fra 1700-tallet; et vanlig navn i Rogaland.

Sara er l i t t mindre brukt enn Emma nå, så jeg ville nok gått for det :)

Ellers er vel Emma Sofie en av de mest brukte kombinasjonene av dobbeltnavn, så jeg ville kanskje vurdert noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...