Gå til innhold

Kjøper dere gaver til fettere og kusiner?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Altså, nå er mine fettere og kusiner mye yngre enn meg. På morssiden er den eldste 15 år, og på farssiden er den eldste 22..

Jeg har bestandig kjøpt gaver til alle 6, men i år ser jeg at det kanskje er på tide å kutte ut.

Kusina mi og fetteren min på farssiden har jeg aldri kontakt med, og fetteren min har flyttet hjemmefra... de kjøper aldri noe til ungene, så jeg tenker at det er greit å kutte ut hvertfall de 2 i år..

Så har jeg 3 kusiner og 1 fetter på morssiden, hvor jeg skal feire julaften med 2 av dem... alle 4 har bestandig vært en naturlig del av livet mitt, jeg har praktisk talt bodd hos tante i helgene når jeg var mindre, og jeg har sittet mye barnevakt for dem, osv...

De er jo bare "barn" enda, jeg kan vel ikke kutte dem ut fra gavelista??

Skrevet

Nei, mine foreldre kjøpte til de var myndige og jeg kjøper til to som er like gamle som meg og gode venner. Vi gir gaver til de vi feirer jul sammen med, og kjøper noe lite til alle under treet. Nå er vi utrolig mange søskenbarn da.

Skrevet

Kjøper til ungenes kusiner, men ikke til alle mine eller min mann sine.

Jeg har voksne fettere og kusiner, over 20 stykker. Den eldste er faktisk pensjonist. De fleste av dem har jeg minimal kontakt med. Noen sender jeg julekort til og tre stykker gir jeg gave. Det er selvfølgelig de tre jeg har mest kontakt med.

Min mans fettere og kusiner kjøper vi ingen ting til og får heller ikke noe fra dem.

Skrevet

Ikke på min side. De er mye eldre enn meg og jeg har aldri hatt kontakt med dem.

to av søskenbarna til mannen er jevngamle og vi har en del kontakt med dem. vi kjøper gave til barna deres.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg vet jeg er et lite problem når det kommer til julegaver, handler alltid mye mye mer enn jeg har råd til, og til mange mange fler enn de som behøver!

Tanta mi på farssiden har en samboer, som har en sønn fra før.... og jeg har kjøpt til han i alle år også :( Det er jo bare TULL! Jeg ser de så sjeldent!!

Mamma kjøper jo gaver til mine kusiner og fettere, men de er liksom 4 i sin egen husholdning, så om vi skal "skrive oss på kortet", så blir det 1 enkel gave fra 8 mennesker... ?!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hm, jaja... Jeg får holde ut til de er ferdi konfirmert da, er ikke det en gylden regel da? ;o)

Så får jeg heller kjøpe til dems barn en gang i fremtiden :o)

Skrevet

Jeg har begynt aa sende et kort og en sjokolade i stedet. Da faar folk en hyggelig liten hilsen som sier "jeg bryr meg" uten at noen blir ruinert :)

Skrevet

Meg og min søster kjøper til 3 av våre 8 kusiner/fettere. De har vi så mye kontakt vi kan ha med, selv om de bor på andre siden av landet. Og er på farsside. De er mindre enn meg og min søster, så der har vi sitti barnevakt og slike ting. Vi og våre barn får gaver av de også, så blir litt feil å ikke gi til de. Vi gir ikke til onkel/tante, det har vi sluttet med for noen år siden.

De som er på min morsside, bor i nærheten men har lite eller ingen kontakt med de. Møtes i byen av og til, men blir sjeldent mer en hei. De har vi aldri gitt gaver, mamma gir men syns ikke det er noen grunn til at jeg skal gi. Vi får ikke noe vi heller av de så.

Skrevet

Jeg har 13 fettere og kusiner, men etterhver så er det blitt til at det bare er 2 kusiner på min mors side som jeg gir gaver, og de siste par år har vi avtalt at vi istedet gir hverandres barn små gaver til ca. 50-100 kr :) Og så gir jeg noen ganger ,hvis vi er sammen med de juleaften, til de to yngste kusiner på min fars side som er 11 og 14 nå :)

Skrevet

Jeg har 37 søskenbarn, så det er bare ikke aktuelt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...