Gå til innhold

Noen som veit hva personalrabattaen ligger på hos elkjøp??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har kun erfaring fra expert. Der er det ikke en fast rabatt på elektrovarer. De har en viss fortjeneste som skal være igjen etter rabatten er fratrukket. Så det kan være at en komfyr med dårlig kalkyle på bare gir 3 prosent, mens en annen komfyr med bedre kalkyle gir 10 prosent. Men 40 prosent på alt høres HØYST USANSYNLIG ut!!

Jeg har handlet mye på personalrabatt og aldri fått 40 prosent på elektrovarer. Lyspærer, skjøteledninger og støvsugerposer derimot kan man få slike rabatter på.

Den tven det var snakk om her i et svar må ha vært en vare elkjøp har hatt veldig god fortjeneste på.

Vel, vi fikk nå den rabatten, så det er greit :)

Om de hadde god fortjeneste på den spiller da ingen rolle, da den ville ha kostet oss 16 000 uten rabatten.

Jeg sa heller ikke at det var 40% på alt.

Vi har forresten handlet andre varer på vennerabatt, f.eks vaskemaskin og pc, og rabatten er stort sett på 30-35 %.

Så ikke vær så furten bare fordi du ikke får det så billig :)

Hehe jeg er ikke furten :)

Jeg sier bare hva min erfaring er.

Jeg synes bare det hørtes veldig usansynlig at rabatten skal være en fastsatt prosent i og med at det er forskjellige fortjenester på varene. Regner ikke med at elkjøp ønsker å selge med tap kun for å være snill...

Det var ikke du som skrev 40 prosent, det var noen andre som hadde regnet seg ut til det.

Men så fint for dere! :) Jeg skal ønske meg en venn på elkjøp til jul, hihi :)

Annonse

Jobber selv på Elkjøp. Vi får ikke en fast rabatt, men betaler innkjøpspris pluss moms. Dvs, hvis vi kjøper inn en vaskemaskin til 5000 kr, så kan vi finne på å selge den til 9995 kr. Men hvis jeg skulle kjøpt den måtte jeg betalt 5000 kr pluss moms på 25 %. (Dette er et reelt tilfelle, kjøpte meg nettopp ny vaskemaskin)

Det som er kjedelig med denne ordningen er at hvis vi f.eks har en laptop som vi har kjøpt inn for 6500, så kan vi selge denne på tilbud til 5995. Dvs at hvis jeg skal bruke min personalpris på denne så er jeg egentlig påbudt å kjøpe den for 6500 pluss moms (butikken skal ikke tape penger på å selge produkter til sine ansatte) Så sånn sett er det en helt idiotisk løsning! Men, er veldig greit når jeg skal kjøpe f.eks en minnebrikke til et kamera. Utsalgspris i butikk: 299. Min pris: 67 kr ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...